Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 2 / 24 » Pneuservis ve městě aut
Do středočeského města zasvěceného automobilovému průmyslu přivedla Jakuba Seidla překvapivě láska. Zkušenosti, které dříve získal jako zaměstnanec pneuservisu v Sokolově, dokonale zhodnotil ve vlastním podnikání.
Jakub Seidl je v pneuoboru už 30 let, služby nyní nabízí na dvou mladoboleslavských adresách, jeho web svetpneu.cz také funguje jako e-shop, na vývěsním štítu provozovny má ale nápis Pneupartner. „Lidé si mohou na webu objednat pneumatiku a třeba i rovnou vybrat termín přezutí, dopředu znají cenu produktu, který potřebují, a vidí, že se dovedeme pohybovat v cenách zavedených internetových obchodů,“ říká zakladatel firmy Jakub Seidl.
Jeho cesta do středních Čech ale možná trochu překvapivě začala v Pneu Makar ze Sokolova, kde nejprve působil jako zaměstnanec. „Tam jsem se v podstatě v pneuoboru vyučil. Později jsem se ale zamiloval v Mladé Boleslavi, takže jsem se sem i odstěhoval. A začal jsem před dvaceti roky od píky nejprve v pronajatých prostorách, kde jsem byl čtyři až pět let,“ popisuje servisman začátky podnikání.
Vlastní nemovitost
Později koupil objekt v Laurinově ulici od pana Zajíčka z Benetu. „Tehdy jsem ještě neměl na to postavit nový servis na zelené louce, aby splňoval nějaké evropské požadavky. Je to ale tří až čtyřpatrová budova, kde dodnes sídlíme. Není tady však dostatek prostor na parkování. Posléze jsem proto koupil i pozemek ve zdejší průmyslové zóně,“ vzpomíná Seidl.
Mladá Boleslav patří k regionům, kde jsou platy jedny z nejvyšších v Česku, a najít tady zaměstnance pro pneuservis bylo vždy složité. „Nakonec jsem si řekl, že ke svému životu nepotřebuji růst někam do nebes. Pozemek jsem držel asi dva roky, ale nakonec přišla německá firma, která ho koupila o mnoho procent dráž, než jsem ho pořídil,“ popisuje důvod změny plánů podnikatel. Starší objekt, který Jakub Seidl koupil od Benetu, je prakticky v centru Mladé Boleslavi. „Má to své výhody i nevýhody. Je tu malé parkoviště, na které se vejde jen asi deset aut. Ale provoz je u nás opravdu obrovský, máme tady jedno servisní stání, ale je tu i prodejna autodílů a nabízíme rovněž pneuservisní vybavení, jako jsou třeba závaží a ventily. Toto zboží taktéž rozvážíme,“ vysvětluje podnikatel.
Ten rovněž obchoduje na platformě Pneu B2B. „Že jsme velkoobchod, to zní honosně. Ve skutečnosti tam spíše něco málo občas prodáme. Například pneumatiky, které dokážeme dobře nakoupit a mohou být ze zahraničí i z Česka. Prostě využijeme nějaké nabídky, která se může v konkrétním okamžiku naskytnout. Než ale něco podobného pořídím, udělám si analýzu domácího trhu,“ popisuje část svého know-how Seidl.
Pozemek v průmyslové zóně
V průběhu let se přeci jen jeho podnikání rozšířilo i na další adresu. Ta je vzdušnou čarou asi 200 metrů od objektu, který dříve patřil Benetu – v Oblastní nemocnici Mladá Boleslav. „Tam provozujeme i autoservis. Opravujeme hlavně sanitky a automobily pro domácí péči, což je tam pro nás povinností. Jde hlavně o Fiaty Ducato a Fordy Custom.“
Nejsou to však jediné vozy, které tam servisují, a není problém třeba opravit zákazníkům zvenčí spojku, vyměnit rozvody nebo olej. „Tyto další činnosti nám pomáhají prosperovat i v období, kdy pro pneuservis není hlavní sezona,“ líčí Seidl. K velké části jeho zákazníků patří překvapivě cizinci. „V Mladé Boleslavi je velká fluktuace zahraničních dělníků, kteří pracují ve Škodovce. Je tu samozřejmě hodně Ukrajinců, ale také Albánců, Chorvatů či Vietnamců. Oni mají své komunity, ve kterých si mezi sebou předávají informace. Vědí, že se k nim chováme dobře, o našem dobrém přístupu k zákazníkům svědčí i kladné hodnocení, které máme na Google a které je v našem okolí nejvyšší,“ chlubí se podnikatel.
„Snažíme se s cizinci komunikovat i v jejich jazyce. I když se tomu někdy smějí, cítí od nás takový vřelý přístup. Kromě pneuservisu jim poskytujeme také autoservis. V našem okolí ale fungují rovněž ukrajinské autoservisy. Jim dodáváme materiál,“ uvádí Seidl.
Část zaměstnanců Škoda Auto má ale od automobilky zapůjčená auta, která musejí servisovat jinde, kde to mají podle pravidel zápůjčky určené, přesto servisman popírá, že by poskytoval služby druhořadé kategorie. „Dříve jsme hodně pracovali na stojích Bosch, ty částečně zůstávají na naší druhé adrese v nemocnici. V objektu od Benetu už ale nyní máme vyvažovačku CEMB ER70 od menšího dodavatele z Čelákovic, na kterého je spoleh, i když se objeví nějaký problém v sezoně,“ pochvaluje si Seidl.
Celý článek si přečtěte v Pneu revue č. 2 / 2024