Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 2 / 22 » Síla vyžaduje kontrolu, na cestách i v životě

Síla vyžaduje kontrolu, na cestách i v životě

 
Pirelli

středa, 8. června 2022

Okřídlený historický slogan „Power is nothing without control“ dostává v reklamní kampani společnosti Pirelli nový výklad. O dvou posledních, zcela mimořádných letech, nadějích, které zkomplikovala současná geopolitická situace, stavu českého trhu a vizích společnosti Pirelli do budoucna – o tom a mnohém dalším jsme hovořili s Janem Mulačem, dlouholetým ředitelem, „doyenem“ tuzemského zastoupení Pirelli na našem trhu. Pirelli v Česku se stalo v minulém čtvrtstoletí ostrůvkem jistoty, jehož pilířem byl stabilní obchodní tým a také politika zaměřená na kontinuitu a zdánlivě jednoduché pravidlo: „Co se ujedná, to platí.“

 

Jakým způsobem prožila značka Pirelli na českém trhu poslední dva roky, které byly určitě velmi mimořádné?

Stejně jako v ostatních oborech, i my jsme se museli přizpůsobit nenadálé situaci, a s poděkováním jak našim obchodním partnerům, tak i našemu celému týmu Pirelli jsme to nejtěžší období úspěšně přežili. Pandemie omezila nebo zcela znemožnila jinak běžné osobní kontakty s distributory, dealery a vlastně všemi partnery, kteří uvádějí vaše pneumatiky na trh. Dařilo se vám tento handicap zmírnit? Náš obor je silně vztahový. Bez osobních jednání a oboustranně rovných vztahů to nefunguje. Na začátku jsme všechny naše partnery informovali, že přejdeme na nekontaktní vyjednávání a jen ve výjimečných případech jsme je osobně navštěvovali při dodržování všech hygienických pravidel. Relativně rychle jsme si s mnoha partnery našli cestu videohovorů a on-line meetingů. Pozitivní na tom bylo poznání, že jsou mnohem efektivnější než osobní jednání a v mnoha případech je operativně využíváme i nyní. Díky spolupráci a oboustrannému pochopení mohu konstatovat, že jsme nebyli žádným způsobem handicapováni.

Hodně lidí, a vaši společnost nevyjímaje, také pracovalo v režimu home office a nyní se objevují různá hodnocení a názory, jak je tento způsob práce do budoucna perspektivní. Jak to vidíte vy optikou konkrétní společnosti, která se zabývá dovozem a distribucí pneumatik?
Obchodní tým je závislý na osobních kontaktech se zákazníkem, tady prostor pro home office osobně nevidím. U zákaznického servisu, administrativy a marketingu jsme si ověřili, že určitý prostor pro home office existuje, a zvláště v mimosezonním období ho využíváme i jako zaměstnanecký benefit. Vzhledem k tomu, že jsme malý kolektiv velice šikovných a zodpovědných lidí, není s tím žádný problém. Za mne osobně však musím konstatovat, že preferuji být stále v sociálním kontaktu se svými kolegy, kdy mohu osobně řešit nejen pracovní věci, ale i vnímat osobní záležitosti svých kolegů. Pohodová pracovní atmosféra je pro mne velice důležitým osobním úkolem. Stoprocentní návrat k tomu, co bylo v minulosti, ale nečekám, nejenom v našem oboru. Lidi si na práci v home office prostě zvykli a pokud bude firma fungovat, nebude už důvod nic měnit.

Pokračovala značka Pirelli v covidové éře v uvádění svých produktů podle plánu, nebo se některé premiéry zpozdily či zrušily? Co hlavního se v produktové sféře v posledních dvou letech událo?
Uvedli jsme na trh celou řadu produktových novinek. Změna byla ve formě, místo organizování setkání na testovacích okruzích s možností si novinky vyzkoušet a setkat se s lidmi z výzkumu či vývoje při speciálních prezentacích jsme byli nuceni přistoupit k virtuálním prezentacím. Za dva roky jsme představili nové letní pneumatiky, namátkou Pirelli Powergy, rozšířili sortiment o nové osobní a SUV celoroční pneumatiky či zimní SUV pneumatiky pneumatikou Scorpion Winter.

 

Podle ohlasů, které průběžně monitorujeme, se zdá, že odvětví prodeje a servisu pneumatik patřilo k těm šťastnějším, že poptávka spíše rostla než klesala a hospodářské výsledky firem zůstaly stabilní, nebo se dokonce zlepšily. Souhlasíte s tím, a pokud ano, v čem vidíte hlavní důvody?
Zaměřím se pouze na první covidový rok 2020 z perspektivy obchodního zastoupení výrobce pneumatik ve střední Evropě. To „šťastnější“ platilo pouze regionálně právě pro střední Evropu, zatímco západní část byla ve větším útlumu. Rovněž se toto relativně bezproblémové překlenutí omezilo na prémiový segment vyšších palcových rozměrů. Důvody mohou být ty, že lidé s prémiovými auty bývají výrazně aktivnější a závislejší na mobilitě a upřímně se také téměř zastavily paralelní dovozy pneumatik z jiných zemí vzhledem k pandemické situaci a zavřeným hranicím. Nikdo v oboru nezkrachoval, dokonce se zvýšila maržovost, zdaleka ne každý obor dopadl tak dobře.


Celý článek si přečtěte v Pneurevue č.2/2022

 
 

Související články

 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz