Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 2 / 19 » Goodyear mění názvy poboček v Evropě
Začátkem letošního roku se belgická pobočka společnosti Goodyear pod názvem Goodyear Dunlop Tires Operations SA přejmenovala na Goodyear Operations. A v průběhu příštích dvou let má jméno Dunlop vymizet z oficiálních názvů zastoupení všech ostatních evropských zemí. Stane se tak i v České republice (píšeme o tom v článku v rubrice obchod). Krok souvisí s rozpuštěním aliance společností Goodyear a Sumitomo (SRI), započaté v roce 1999 a ukončené o šestnáct let později. Aliance se týkala čtyř společných podniků, jednoho v Severní Americe, jednoho v Evropě a dvou v Japonsku. Dohoda předpokládala, že Goodyear bude v budoucnu výhradním dodavatelem pneumatik značky Dunlop na trhy Evropy a Severní Ameriky. Goodyear za to zaplatil SRI 271 milionů dolarů.
Po rozpuštění aliance si Goodyear ponechal výhradní právo na prodej pneumatik Dunlop na trhu náhradní potřeby, a to jak pro osobní, tak nákladní vozy v USA, Kanadě a Mexiku, a dále na prodej pneu nejaponským výrobcům vozidel ve zmíněných zemích. SRI kromě získání výhradního vlastnictví motocyklové divize značky Dunlop v Severní Americe získala práva na prodej pneumatik japonským výrobcům vozidel v USA, Kanadě a Mexiku.
Goodyear si ponechal výhradní právo na prodej pneumatik značky Dunlop v Evropě, a to jak na trhu náhradní potřeby, tak na trhu první výbavy pro osobní a nákladní automobily a motocykly. SRI získala výhradní práva na prodej pneumatik značky Dunlop v některých zemích, ve kterých v rámci globální aliance neměl toto exkluzivní postavení, například v Rusku, Turecku a některých afrických zemích.
Fakt, že značku Dunlop vlastní v různých teritoriích různé společnosti, značně komplikuje její přístup ke globálním kontraktům v oblasti první výbavy.