Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 2 / 18 » Síť vesrus kámen: o kooperaci e-shopů s pneuservisy a naopak
Vybraní zástupci trhu na téma kooperace e-shopů a pneuservisů.
Petr Chvojka, GPD a.s.
Žijeme v době technologické revoluce, což má a ještě bude mít dopad na fungování ekonomických modelů v našem oboru. Jednoznačně souhlasím, že nás v budoucnu čeká větší propojení on-line a off-line světa pneumatik a služeb s nimi souvisejících. Příjmová (a tedy i utrácející) skupina 25+ již plně vyrostla na internetu, stal se naprosto běžnou a přirozenou součástí jejího života. ČR se s více jak 35procentním podílem prodaných pneumatik přes internet řadí na špičku světové e-commerce. Z těchto všech důvodů se domnívám, že kooperace e-shop vs. pneuservis může fungovat a její objem bude sílit. Už si však nejsem tolik jistý, jestli to bude model „klasický“ e-shop vs. „klasický“ pneuservis, či model založený na jakési platformě „zboží a služeb“. Druhou možnost vidím do budoucna daleko zajímavější pro všechny zúčastněné.
Juraj Ižvolt, Continental Barum spol. s r. o.
Budoucnost našeho byznysu se odvíjí od očekávání našich spotřebitelů. Předpokládám, že preference našich spotřebitelů se budou nadále postupně měnit – směrem od úspory k celkovému nákupnímu komfortu. Takže ano, prostor na vzájemně výhodnou spolupráci on-line prodejců a klasických e-shopů jistě existuje, a ti, kteří ho dokáží využít, získají na trhu významnou výhodu.
Podmínkou vzájemně dobrého fungování jsou reálná očekávání jednotlivých stran.
Životaschopné koncepty vznikají nejen v zahraničí, ale samozřejmě i u nás. Budoucnost ukáže jejich úspěšnost, ale potenciál tam jednoznačně je.
Jindřich Šafránek, PNEU Šafránek s.r.o.
Reálně taková spolupráce je možná a asi oboustranně výhodná. Má to jednu jedinou zásadu. Obě strany musí vnímat nejen své požadavky, priority, cíle, ale i požadavky, priority a cíle toho druhého, je to o budování důvěry! Úspěšný obchodní vztah nelze vidět jednostranně a pouze hájit vlastní zájmy na úkor protistrany. Tedy opak toho, co dnes vidíme u politiků, a nejen u nás.
Takové nabídky kolem nás jsou, bohužel pokud někdo chce svůj e-shop zvýhodnit levnou prací druhé strany, tak to nepůjde. Samozřejmě platí to i obráceně – levná pneu, neochota a odflinknutá práce.
Lákadla, co znám, je „paušální cena přezutí“ nebo „balíčku přezutí“. Je to nesmysl, každý má jiné náklady, jinou úroveň, jinou kvalitu a jinou lokální působnost. K tomu všemu nám kvůli věku odcházejí zkušení mechanici a není náhrada! Poplivala se řemeslná práce a nyní začínáme sklízet ovoce tohoto přístupu.
Celý článek si přečtěte v Pneu revue č. 2/2018