Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 2 / 18 » Přejezdové měření dezénu přihrává Vianoru zákazníky
Digitální diagnostické zařízení SnapSkan, vyvinuté výrobcem pneumatik Nokian Tyres ve spolupráci se svým maloobchodním řetězcem Vianor, bude instalováno na pěti nových místech ve Skandinávii. Čtyři budou k dispozicí řidičům v podzemních parkovacích garážích ve Finsku, jedno v norském Oslu. To bude první servisní místo SnapSkan mimo Finsko.
SnapSkan měří hloubku dezénu pneumatiky s použitím nejnovější technologie 3D skenování pomocí laseru. Řidič přejede při vjezdu do garáže rampu skeneru a SnapSkan automaticky skenuje pneumatiky. Přes SMS nebo internet pak řidič obdrží zprávu o stavu svých pneumatik. Ta obsahuje hlášení o zbytkové hloubce dezénu a slevový kód, který nabízí slevu na nové pneumatiky ve vybraných obchodech. SnapSkan může měřit pneumatiky na jakémkoli osobním automobilu a funguje se všemi značkami pneumatik. Podle společnosti Nokian je SnapSkan prvním plně automatickým skenerem pneumatik na světě, který je k dispozici veřejně a zdarma.
„Péče o pneumatiky a bezpečnost jsou jádrem všeho, co děláme. SnapSkan je jedinečná spotřebitelská služba, která nás odlišuje od ostatních výrobců pneumatik. SnapSkan nám dovoluje informovat řidiče nejen o stavu pneumatik, ale také o tom, jaký vliv má jejich stav na bezpečnost silničního provozu obecně,“ říká Hille Korhonen, prezident a generální ředitel společnosti Nokian Tyres.
„Na službu SnapScan nám přišlo ohromné množství pozitivních ohlasů. 80 procent respondentů uvedlo, že služba byla uživatelsky příjemná, a doporučilo ji ostatním. Ještě důležitější je to, že 70 % respondentů hodnotilo kladně pozitivní vliv na bezpečnost,“ říká Ville Nikkola, programový manažer odpovědný za službu SnapSkan v Nokian Tyres.
Společnost Nokian Tyres zahájila službu SnapSkan v prosinci roku 2016 poté, co se stala akcionářem ve společnosti Sigmapision, tvůrci technologie na „čtení“ běhounu pneumatik. SnapSkan byl poprvé představen veřejnosti v roce 2016 na technologické a startupové události Slush. Prototyp služby byl používán ve vícepodlažní parkovací garáži v Helsinkách a první zákaznický servis byl otevřen v červnu 2017 v parkovací garáži ve finském Turku. Zpětná vazba zákazníků z těchto prvních dvou provozních bodů byla použita k dalšímu rozvoji celé zákaznické služby SnapSkan.
„Od té doby jsme službu dále rozvinuli ve všech jejích fázích od skenování po reportování. Cítíme, že nyní je vše připraveno pro její masové rozšíření,“ říká Nikkola.