Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 2 / 17 » Proč to nešlo dříve?
Rok 2016 byl pro Bridgestone Europe významný zahájením prodeje nové řady letních a zimních pneumatik DriveGuard Summer a Winter.
Inovativní nové pneumatiky nabízejí motoristům bezpečnost a komfort rozšířené mobility. Pneumatika DriveGuard umožňuje díky svým vyztuženým bočnicím a technicky vyspělé konstrukci chladicích žeber zachovat ovladatelnost vozidla i po ztrátě tlaku. Řidič tak může pokračovat v jízdě dalších až 80 km rychlostí 80 km/h. Pneumatiku DriveGuard, která řidičům poskytuje ještě větší pocit jistoty díky nejlepším hodnotám přilnavosti na mokru, lze použít u téměř jakéhokoli osobního vozu se systémem TPMS.
První rok pneumatiky DriveGuard na evropském trhu zahájila působivá prezentace v Nice, na níž měli novináři a prodejci první příležitost seznámit se v reálném provozu s touto revoluční technologií. Ještě před skončením této akce začala pneumatika DriveGuard sbírat ocenění na trzích napříč celou Evropou. V květnu získala pneumatika DriveGuard v Německu ocenění za inovace REIFEN Essen 2016 Innovation Award v kategorii „Technika a produkty“. V červnu zveřejnil časopis Auto Express ve Velké Británii svůj přehled produktů roku a pneumatika DriveGuard byla znovu mezi oceněnými, jako „Produkt roku 2016“ (Product of the Year 2016). Později jí bylo uděleno také ocenění Editor’s Choice Award 2016. V říjnu se pneumatika DriveGuard stala středem pozornosti v Irsku, kde si ze soutěže Irish Auto Trade Awards odnesla ocenění za inovaci v oblasti pneumatik (Tyre Innovation Award). Koncem října se uskutečnila druhá fáze prezentace pro trhy ve východní, jižní a jihozápadní Evropě na evropském zkušebním polygonu Bridgestone nedaleko Říma. Další projevy uznání přicházejí i v roce 2017. V Portugalsku získala pneumatika DriveGuard ocenění „Prémio Cinco Estrelas“ (pětihvězdičkové ocenění). Třešničkou na dortu je zvolení pneumatiky DriveGuard jako jednoho z „Produktů roku“ (Produits de l’Année), k němuž došlo v lednu 2017 ve Francii. V neposlední řadě to není jen samotná pneumatika DriveGuard, která získává vyznamenání. V listopadu bylo uděleno bronzové ocenění EPICA výjimečné mediální kampani na pneumatiku DriveGuard, která vznikla ve spolupráci s nizozemskou agenturou JWT.
Na testovacím a zkušebním polygonu Autodromu Most se tato pneumatika představila českým odborným novinářům v pondělí 20. března. Před zahájením testovacích jízd v běžném provozu v okolí města Most, si osádka vozu sama pomocí kladiva a hřebu propíchla pneumatiku a současně s odborným výkladem si počkala na kompletní únik vzduchu z pneumatiky. Při jízdě v přímém směru nebylo možné vnímat kromě vyššího valivého hluku od levé přední pneumatiky žádné odlišnosti. Při puštění volantu auto drželo přímý směr a netáhlo doleva. O závadě informoval pouze systém TPMS a jízdu zejména do zatáček bylo nutné přizpůsobit snížením rychlosti tomuto faktu. Pneumatika se sice hřála více, než je obvyklé, ale bylo možné na ní udržet ruku a její teplota byla díky speciálnímu systému odvodu tepla v technicky akceptovatelných mezích.
Jde jednoznačně o velmi významnou novinku, která i při defektu umožní pokračovat v pomalé jízdě na bezpečné místo nebo do pneuservisu. Když si představíme, že to bude zanedlouho 30 let od představení první pneumatiky RunFlat, je nepochopitelné, proč se muselo čekat takovou dobu, aby motoristé dostali k užívání tento produkt. Bridgestone DriveGuard je jednoznačně velkým přínosem bezpečnosti provozu a v kontrastu k užitku, který přináší, vyznívají daleko dražší opravné sady s kompresorem jako naprostý nesmysl. Dojezd 80 kilometrů rozhodně postačí k tomu, aby motorista s defektem vyhledal odbornou pomoc. Koneckonců si představte, jak na dálnici při defektu používáte sadu pro opravu pneumatiky.
Bridgestone DriveGuard není konstrukčně runflatová pneumatika. Má pouze z vnitřní strany zesílenou vložku na boku pneumatiky, která umožní další jízdu i při ztrátě tlaku vzduchu. Při prezentaci byla možnost porovnat hmotnost pneumatiky DriveGuard, runflatové pneumatiky a pneumatiky konvenční konstrukce. Pevnost boků je podobná runflatové pneumatice, ale hmotnost je téměř identická s klasickou konstrukcí.
Celý článek si přečtěte v Pneu revue č. 2/2017