Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 2 / 17 » Dorazil jsem do štatlu a skočil na brněnské hantec

Dorazil jsem do štatlu a skočil na brněnské hantec

 
Pneuservisy_-_objekty

středa, 31. května 2017

Tentokrát, když jsem vyrazil zkoumat nástrahy velkoměsta, překročil jsem pomyslné hranice prostoru, v kterém si vystačím se stejným jazykem. Zahamoval sem bórák na Vinckách a čekala mě celý den hokna.

 

Vybrat si pneuservis v Brně je asi tak snadné, jako v každém velkém městě, kde vládne určitá míra anonymity. Když máte pneuservis na vsi, tak vás každý zná. Každý ví, jakou děláte práci a jak drahá je vaše práce. Pokud ke svým zákazníkům přistupujete čestně a odpovědně, tak je jenom otázkou času, kdy se vám nabalí kmen věrných zákazníků.

Při jednom z rozhovorů s majitelem vesnického pneuservisu zaznělo: „Jo, v Praze, tam to jde samo, tam bych chtěl mít pneuservis.“ To je ovšem stejný úhel pohledu, pod kterým se manžel černovlásky kouká na blondýny. Asi vždy budeme mít pocit, že to lepší mají ti druzí. V Jirotkově knize Saturnin doktor Vlach říká: „Osud by nám prokázal neocenitelnou službu, kdyby nás sem tam vyhodil na mráz. Pak bychom nevzpomínali na to, že ta kamna kouřila, ale že hřála.“ Mým pražským úhlem pohledu to tedy vypadá tak, že bych chtěl mít pneuservis na vesnici. To musí jít samo, když máte dobrou pověst a každý vás zná. Navíc má každé přezouvání jako přidanou hodnotu jakýsi společenský podtext. Dozvíte se totiž stejně jako u holiče vše, co se v uplynulém období událo. My jsme však tentokrát šmejdili v Brně, v druhém největším městě naší vlasti, které nese podobné atributy obchodního jednání a vztahů jako třeba zmíněná Praha.

K pochopení situace na brněnském trhu pneuservisů postačí velmi obecný údaj, že pouze v okrese Brno město je registrováno cca 150 000 motorových vozidel. Když k tomuto číslu připočteme okolní obce a nově vzniklé satelity, které spoluvytvářejí podobu brněnského trhu, protože všichni tito provozovatelé motorových vozidel stejně obchodně žijí z velké většiny jen v Brně a domů na venkov se v podstatě jezdí nadneseně jen vyspat, pak může přičíst dalších 50 000 vozidel. To by mohlo odpovídat, protože Brno město má něco málo přes 400 000 obyvatel a dodatečná třetina tohoto počtu si zvolila život v dosahu města na venkově. Brněnský trh má tedy rozměry 530 000 obyvatel, vlastnících cca 200 000 motorových vozidel. Přezout dvě třetiny z nich během jednoho měsíce jednou na jaře a jednou na podzim už není malý trh.

Stejně jako v jiných větších městech Brno nabízí kompletní spektrum pneuservisů, od velkých se špičkovým vybavením až po tak zvané „garážisty“. Při výběru pneuservisů, které jsem chtěl navštívit, také vydatně pomohl internet. Postavil jsem se do role Brňáka, který nemá svůj oblíbený pneuservis, prostě najednou potřebuje přezout a nechce se mu čekat. Zeptá se tedy jako první krok internetu a vyskočí na něj se svou nabídkou ti, kteří se v elektronickém světě umí prezentovat natolik, aby se objevovali ve vyhledávači na prvních místech. Jejich internetová prezentace není přímo úměrná jejich podnikání, tím myslím rovnici velkolepý internet = velkolepý servis, ale je přímo úměrná jejich smyslu pro detail. Můžete tedy pod velmi pěknou internetovou prezentací nalézt v nehezkém prostředí zastrčený malý servis s dvěma stáními a s poctivým výkonem a stejně tak dobře může nehezká webová prezentace odradit od návštěvy velkého profesionálně vedeného servisu. Prezentace na internetu má velkou moc. A to nehovořím o spoustě těch, kteří ve velkém městě odvádějí dobrou práci, a na internetu je nikde nenaleznete. Žijí ve svém podnikání vesnickým způsobem, mají svou spokojenou klientelu a svou prezentaci na trhu nijak neřeší. Takové však nejsem schopen nalézt, pokud v daném městě nejsem doma.

Na rozdíl od Plzně, kde na mou poptávku reportáže zareagovali dva z deseti, v Brně zareagovali první čtyři ze čtyř. V týdnu po Velikonocích jsem tedy vyrazil již přezutý na letních pneumatikách do Brna. Po cestě na Vysočině poletoval sníh, ale silnice byla jen mokrá, zato v Brně jsem přijel do 10 centimetrů sněhu a moje letní pneumatiky si s tím bez problémů poradily. Čekali ten den na mě čtyři velmi příjemná setkání v pneuservisech CZ VEHA, Tasy, Pneuservis A a Pneuservis Řezník. Od velkoobchodu a velkého servisu až po klasický rodinný podnik.

Celý článek si přečtěte v Pneu revue č. 2/2017

 
 

Související články

 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz