Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 2 / 17 » Apollo Tyres nově v Maďarsku

Apollo Tyres nově v Maďarsku

 
Apollo_Tyres

středa, 31. května 2017

Výrobce pneumatik Apollo Tyres pokořil další metu ve své strategii dobývání evropského trhu. V Maďarsku otevřel svůj šestý výrobní závod, který je druhou továrnou této značky v Evropě.

 

Apollo Tyres otevřel výrobní závod v MaďarskuVýstavba výrobního závodu na ploše 72 hektarů trvala přesně dva roky. Společnost Apollo Tyres si vybrala lokalitu u městečka Gyöngyöshalász, ležícího necelých 100 km východně od hlavního města Budapešti. Výhodou je výborné dopravní spojení po dálnici M3, která potom plynule pokračuje dálnicí M1 směrem na Vídeň a dále na západ.

Cesta z Bratislavy trvá pro lepší představivost přibližně tři hodiny, včetně průjezdu přeplněným dálničním obchvatem Budapešti, což představuje dobrou dopravní dostupnost směrem k výrobnímu závodu Volkswagenu. Pouze o dalších 200 kilometrů po dálnici dále se nachází výrobní závod Kia Motors Slovakia a daleko nejsou ani Nošovice se svým výrobním závodem Hyundai. Ptáte se, proč tento logistický úvod? Továrna Apollo Tyres v Maďarsku má totiž být hlavním centrem pro produkci pneumatik originální výbavy, na kterou se chce značka v následujícím období strategicky zaměřit. Podle představitelů Apollo Tyres je aktuálně v procesu homologace obutí pro vícero i prémiových výrobců.

Další cíl: USA

Apollo investovalo do výstavby svého prvního evropského výrobního závodu, postaveného na zelené louce, 475 milionů eur (továrnu v nizozemském Enschede získalo při akvizici Vredesteinu v roce 2009). Plocha samotných výrobních hal a dalších budov představuje 15 hektarů (150 000 m2) a nejvyšší budova měří na výšku 45 metrů. Na výstavbě se podílelo přibližně 7000 pracovníků.

O významu výrobního závodu Apollo Tyres pro maďarskou ekonomiku svědčila i přítomnost premiéra Viktora Orbána na slavnostní inauguraci továrny. A naopak, význam továrny pro Apollo zdůraznili svou účastí prezident společnosti Onkar S Kanwar a jeho syn Neeraj Kanwar, který je viceprezidentem a výkonným ředitelem této globální firmy. Zajímavé bylo, že na otevření továrny pozval výrobce novináře z celého světa, kromě indických zaujalo i několik novinářů z USA. I toto však mělo svůj důvod. Právě Spojené státy jsou po Evropě dalším cílovým trhem Apolla, a přestože Neeraj Kanwar nechtěl uvést termín ani způsob, jakým se značka Apollo na severoamerický trh chystá, konstatoval, že USA jsou pro Apollo zajímavější než Indii mentálně a geograficky bližší Čína.

Hi-tech a kontrola kvality

V době slavnostního otevření továrny jsme měli možnost vidět i technologie továrny, od výroby směsi až po finální kompletizaci pneumatik a výstupní kontrolu kvality. Výroba je ve velké míře automatizovaná, s velkým podílem robotiky a IT systémů. Složení a kvalita směsi, stejně tak jako kvalita finálních produktů se kontroluje průběžně během výrobního procesu, což má zabezpečit konzistentní kvalitu vyrobených pneumatik.

V prvním roce továrna vyrobí 1,6 milionu pneumatik. Po dosažení plné kapacity první fáze náběhu výroby to následně bude ročně 5,5 milionu osobních pneumatik a pneumatik pro lehká užitková vozidla, a dodatečně 675 000 nákladních a autobusových pneumatik. Továrna bude kromě pneumatik Apollo vyrábět také pneumatiky Vredestein.

Maďarský závod Apollo Tyres zaměstnával v době slavnostního otevření 400 pracovníků, vysoko kvalifikovaných inženýrů, techniků a také výrobních pracovníků. V pracovních týmech byli vidět jak indičtí, tak i domácí maďarští zaměstnanci. Ti absolvovali desetitýdenní praktický výcvik v závodech Apolla v Holandsku a v Indii, aby následně dokázali zabezpečit instalaci výrobních technologií a rozběh výroby v Gyöngyöshalásze.

Apollo už v mezičase stihlo uzavřít partnerství jak s dvěma technickými středními školami v městech Gyöngyös a Heves, tak i s univerzitou v Miskolci s cílem vychovat si novou generaci pracovníků v pneumatikářském průmyslu.

Kokosová inaugurace

Musím se přiznat, že jsem koukal s otevřenýma očima ve chvíli, kdy maďarský premiér a prezident Apollo Tyres namísto stříhání pásky a trapných úsměvů rázným švihem rozbili každý po jednom kokosovém ořechu, až se kokosové mléko rozprsklo na všechny strany. Viktor Orbán a Onkar S Kanwar si potom sice museli utírat ušpiněné ruce do přichystaných ubrousků, což by jim při stříhání pásky nehrozilo, ale podle indických zvyků právě tato ceremoniální forma přináší štěstí.

Vedle svých výrobních a manažerských postupů si tedy vedení společnosti do Maďarska přivezlo také pro nás exotické zvyky. A jinak pro národ velmi silně orientovaný premiér je s potěšením akceptoval, protože výrobní závod Apollo Tyres je aktuálně jednou z největších zahraničních investic v zemi. Sympatické však je, že Indové už stihli rozběhnout programy na podporu komunity, místních školek a přírodního parku v části Maďarska, která nám v době naší krátké návštěvy přišla ekonomicky podstatně méně vyspělá ve srovnání s hlavním městem a jeho okolím.

 

 
 

Související články

 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz