Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 2 / 16 » Úhel pohledu
Obecně lze říci, že lidská mysl je velmi konzervativní a spontánně odmítá změny. V populaci je však malé procento jedinců, kteří mají dispozice posouvat věci dále a dávat jim nový smysl. Kdyby takoví jedinci neexistovali, lovili bychom možná ještě dnes mamuty. Nazýváme to pokrokem. A k dosažení pokroku je potřeba, aby minoritní skupina vizionářů dokázala pohnout strnulou masou, protože i ta má svůj úhel pohledu na nežádoucí pohyb.
V posledních letech se distribuce pneumatik začala významně měnit. Ona se nezačala měnit sama, ale začali jí měnit jedinci, kteří spatřili v nastupujících technologiích se současně se měnícími prioritami populace svou šanci. Nepochybně by se každému prosperujícímu velkoobchodu líbilo, kdyby se dala situace v určitém bodu vývoje zakonzervovat a získala by se tím jakási jistota. To se však nikdy nestane.
Také ve významných zahraničních médiích se specializací na pneumatiky zaznívají stále častěji velmi kontroverzní názory na další vývoj velkoobchodů a vliv internetového obchodu na cenotvorbu. Vesměs nelze v takovém textu přehlédnout notnou dávku nostalgie, která s viditelnou skepsí predikuje budoucí vývoj. Nicméně myslet si, že s námi něco stojí a padá, je pošetilé. Automobily budou jezdit dál, a nejspíš budou ještě mnoho let ojíždět pneumatiky. Ty se budou muset nejen vyrábět, ale také nějak dostávat ke koncovým zákazníkům. A každý, kdo je v tomto procesu vezme do ruky, bude chtít mít na nich nějaký zisk. Jen to s největší pravděpodobností nebude mít tu podobu, kterou by si mnozí přáli.
A tak jsme v této souvislosti oslovili několik velkoobchodů, abychom pestrostí jejich skladby získali pestré názory, z kterých si každý může vzít to, co sám chce. Setkali jsme se při tvorbě tohoto článku jak s korporátně vedenou komunikací, tak se skepsí a samozřejmě také s optimismem. Také jsme se setkali s odmítnutím, kdy ekonomicky silný a nezávislý subjekt podlehl strachu veřejně prezentovat svůj názor. Také je to jeden z úhlů pohledu.
Celý článek si můžet přečíst v aktuálním vydání Pneu revue 2/2016.