Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 2 / 14 » Motocyklové novinky

Motocyklové novinky

 
Moto

pondělí, 26. května 2014

Nové dezény motocyklových pneumatik uvedly na začátku letošního roku značky Dunlop a Bridgestone. U Dunlopu se jedná o řady MX32 a MX52, Bridgestone nabízí evoluční verze osvědčených typů i zcela nové produkty.

 

Dunlop MX32

Dezén byl vyvinut v rámci účasti týmů Hondy a Kawasaki na světovém mistrovství MX 2013, když bývalý jezdec MX GP a mistr Supermoto Eddy Seel zprostředkovával komunikaci mezi jezdci a týmem výzkumu a vývoje značky Dunlop. Použitá technologie Progressive Cornering Block Technology (PCBT) zajišťuje zvýšenou pružnost bloků a vede ke zlepšení průjezdu zatáčkou. Patentované rozložení bloků na zadní pneumatice s různými rozestupy a menší hustotou bloků ve střední části zlepšuje kontakt s povrchem. Rovněž patentovaný dezén bloku ramene pláště (tzv. chiseled shoulder) u předních pneumatik zlepšuje trakci a přilnavost a větší středové bloky poskytují vysokou trakci pro lepší výkonnost při startu (přední MX32). Díky technologii kostry pneumatiky CTCS bylo dosaženo vyvážené směrové stability a lepší ovladatelnosti. Nový dezén bez výztuh (tzv. ‘tie-bar’-less) přináší nižší tuhost bloků v ohybu, zlepšuje kontakt s povrchem, trakci a stabilitu v blátivém terénu. Směrový dezén přední pneumatiky nabízí optimalizovaný výkon při brzdění a stabilitu při zatáčení.


Dunlop MX52

I zde byla využita technologie Progressive Cornering Block Technology (PCBT). Výsledkem je lepší ovládání zadního kola při vysokém výkonu, větší stabilita v přímém směru a trakce spolu s menším opotřebením stupňovitě řešených středových bloků na tvrdém povrchu. Jedinečné rozložení bloků přináší lepší ovladatelnost, lehkost a stabilitu v zatáčkách, zatímco směrový dezén bloků optimalizuje výkon při brzdění a stabilitu v zatáčkách (zadní MX52). Nové postranní bloky zlepšují průjezd zatáčkami a maximalizují výkon na tvrdém povrchu (zadní MX52). Optimalizovaný systém Carcass Tension Control System (CTCS) podporuje směrovou přesnost a stabilitu.

 

 

Bridgestone Battlax Hypersport S20 EVO

Jedná se o evoluci osvědčeného dezénu Battlax Hypersport S20. Inženýři se zaměřili na konstrukci pneumatiky a složení směsi s cílem prodloužit životnost zadní pneumatiky a zároveň vylepšit ovladatelnost i přilnavost při průjezdu zatáčkou ve velkém náklonu. Přesvědčivých výsledků bylo dosaženo zejména díky konstrukci nárazníku pneumatiky (vpředu) v kombinaci s novou směsí, v níž nalézá uplatnění patentovaná technologie Bridgestone NanoPro-Tech, která na molekulární úrovni snižuje valivý odpor a prodlužuje životnost. Výsledky interních testů ukazují, že zadní pneumatika Battlax Hypersport S20 EVO má o 22 % delší životnost než předchůdce.

 

Dostupné rozměry:

120/70 ZR 17 M/C S20F EVO (58W) TL

180/55 ZR 17 M/C S20R EVO (73W) TL

190/50 ZR 17 M/C S20R EVO (73W) TL

190/55 ZR 17 M/C S20R EVO (75W) TL

200/55 ZR 17 M/C S20R EVO (78W) TL

 

 

Bridgestone Battlax Racing R10 EVO

Bridgestone zde optimalizoval konstrukci přední pneumatiky (rozměr 120/70 R 17). Výsledkem je o 10 % větší styčná plocha, která zvětšuje přilnavost v příčném směru. Jezdec má díky tomu při průjezdu zatáčkou větší volnost volby stopy a dříve může začít akcelerovat ze zatáčky. Optimalizace směsi zadní pneumatiky zároveň propůjčila pneumatice Battlax Racing R10 EVO citelně vyšší přilnavost v příčném směru a trakci v celém rozsahu provozních teplot, prodloužila životnost pneumatiky a přispěla k větší konzistenci provozních vlastností v porovnání s předchůdcem.

 

 

Dostupné rozměry:

120/70 ZR 17 M/C R10FZ (58W) TL TYPE 2

180/55 ZR 17 M/C R10RZ EVO (73W) TL TYPE2

180/55 ZR 17 M/C R10RZ EVO (73W) TL TYPE 4

 

 

Bridgestone Battlax Racing V02

Battlax Racing V02 je evolucí pneumatiky Battlax Racing V01. Nová konstrukce nárazníku „GP Belt“ u zadní pneumatiky posouvá přilnavost a stabilitu superbiku na novou úroveň tím, že optimalizuje styčnou plochu pneumatiky, zvyšuje kontaktní tlak a tím zlepšuje přilnavost. Přilnavost v celém rozsahu provozních teplot zvyšuje také nová měkká směs. Pneumatika poskytuje díky tomu vyšší výkon v zahřívací fázi a dodává jezdci pocit bezpečnosti a jistoty.


Dostupné  rozměry:

120/600 R 17 V02F SOF TL(SBK)

120/600 R 17 V02F MED TL(SBK)

200/655 R 17 V02R SOF TL(SBK)

200/655 R 17 V02R MED TL(SBK)

 

 

Bridgestone Battlecross X30 a X40

Bridgestone posiluje své postavení rovněž na trhu motokrosových pneumatik (MX) uvedením pneumatiky Battlecross X30 pro středně tvrdý terén a Battlecross X40 pro tvrdý terén. Obě nové pneumatiky poprvé nesou produktové označení Battlecross a využívají pokrokovou technologii konstrukce motokrosových dezénů a bloků, která byla vyvinuta a prověřena v motokrosových závodech nejvyšší úrovně. Nové dezény předních pneumatik Battlecross X30 a X40 jsou vybaveny asymetricky uspořádanými bloky na levé a pravé straně, které poskytují vysokou stabilitu během brzdění a akcelerace a kvalitní přilnavost při průjezdu zatáčkou s jakýmkoli úhlem náklonu.Zadní pneumatiky jsou navrženy s využitím nové technologie Bridgestone „Castle Block“ s bloky konvexních tvarů, které připomínají věže zámku (od toho název). Pneumatika díky nim získává větší hranový efekt, který zlepšuje akceleraci, chování v zatáčkách a časy na kolo. Bridgestone poprvé v motokrosu používá u zadních pneumatik X30 a X40 svou technologii „Cooling Fin“ (chladicí žebra), která snižuje tvorbu tepla při opakovaném ohýbání bočnic, což pomáhá udržovat konzistentní provozní vlastnosti.

 

Dostupné rozměry:

80/100 -21 X30F 51M TT

90/100 -21 X30F 57M TT

110/90 -19 X30R 62M TT

120/80 -19 X30R 63M TT

110/100 -18 X30R 64M TT

100/90 -19 X30R 57M TT

80/100 -21 X40F 51M TT

110/100 -18 X40R 64M TT

100/90 -19 X40R 57M TT

110/90 -19 X40R 62M TT

 

 
 

Související články

 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz