Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 2 / 13 » Prodejní síť koncernu Continental na Slovensku stále roste

Prodejní síť koncernu Continental na Slovensku stále roste

 
Lide

úterý, 28. května 2013

Ing. Roman Stiksa čerpal bohaté zkušenosti jako marketingový manažer společnosti Continental Barum, ale posledních několik let má též na starosti koordinaci slovenského trhu. Jak vidí situaci koncernových značek u našich nejbližších sousedů?

 

Jak byste obecně charakterizoval slovenský trh náhradní potřeby? V čem se liší od trhu českého?
Český a slovenský trh mají společnou historii, a proto je logické, že se oba trhy v mnohém podobají. Stáří i struktura vozového parku osobních a lehkých nákladních vozidel jsou téměř identické. Díky obrovské kumulaci automotivního průmyslu mají i na Slovensku výrazné podíly především lokální výrobci automobilů, což samozřejmě ovlivňuje i prodej v náhradní potřebě pneumatik.

Do koncernu dnes patří obě historicky nejtypičtější lokální značky – Barum a Matador. Jak jsou vnímány koncovým zákazníkem a jakou pozici se jim snažíte obchodní politikou vymezovat?
Matador i Barum jsou součástí naší multiznačkové nabídky a reprezentují budgetový, tedy ekonomický segment. Díky historii jsou to značky s nejvyšším povědomím, a tomu odpovídají i prodejní čísla. Obě značky jsou dnes vnímány jako součást koncernu Continental, který je zárukou kvality a spolehlivosti.

Jaká je v současnosti prodejní síť Continentalu na Slovensku? Považujete ji za optimální, nebo se na ní snažíte něco změnit (rozšíření, redukce, změna skladby apod.)?
Naše prodejní síť zahrnuje jak vlastní obchodní a servisní síť ContiTrade Slovakia, známou pod názvem Pneubox, tak sítě našich obchodních partnerů, se kterými máme vybudovanou dlouhodobou spolupráci. Díky atraktivním produktům, novému logistickému servisu a kvalitnímu prodejnímu servisu se řady našich prodejců neustále rozrůstají.

Je existence eura na Slovensku z hlediska prodeje pneumatik koncernu Continental výhodou, nebo nevýhodou?
I euro má svůj rub a líc. Na jedné straně nám dává určitou jistotu a stabilitu evropské měny, ale zároveň si musíme uvědomit, že Slovensko je dnes „euroostrovem“ v moři lokálních měn okolních států. A právě nestabilita lokálních měn jako CZK, PLN nebo HUF může způsobovat cenové turbulence na slovenském trhu.  

Liší se nějak marketingová podpora v Česku a na Slovensku? Zdá se, že Matador má v rámci koncernu stále svébytnější postavení (viz např. forma účasti na odborných výstavách) než Barum v Česku. Je to pravda?
Tak tuto vaši domněnku nemohu potvrdit. Neexistuje žádná koncernová strategie, která by upřednostňovala značku Matador nebo Barum. Prodej i marketing všech značek pneumatik patřících do portfolia koncernu Continental je v Česku i na Slovensku řízen společností Continental Barum s r.o. Marketingová podpora konkrétních značek se samozřejmě liší v závislosti na potřebách daného trhu.

Další novinky ze společnosti Continental Barum si přečtěte v PR č. 2/2013

Napsal: redakce

 
 

Související články

 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz