Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 2 / 12 » Technický audit, aneb S čím pracujeme
Za cíl našeho technického auditu jsme si tentokrát vybrali provozovnu sítě BestDrive v Ostravě-Heřmanicích, kde nás provedl technik-vedoucí provozu Ing. Robert Ševčík. Pro cestu do Ostravy jsme použili v současnosti tolik diskutovaný úsek dálnice D47, ale do sídla společnosti CTS jsme museli dálnici opustit a zbývajících pár kilometrů jsme se orientovali podle naváděcích tabulí sítě BestDrive. Už při příjezdu do sídla společnosti v Ostravě-Heřmanicích bylo jasné, že právě oni ovlivňují významným způsobem obchod a servis všech druhů pneumatik v Moravskoslezském kraji, což nám později potvrdil také regionální ředitel CTS Ing. Antonín Morys. Do jeho kompetence spadá kromě této ještě dalších sedm provozoven.
Určitě nebude na škodu uvést několik historických faktů, které dnes zná už jen pár pamětníků. Celý areál, takzvaný oblastní závod, byl majetkem Obchodního podniku Barum se sídlem ve Zlíně. Podpisem smlouvy o společném podniku v roce 1992 s německým koncernem Continental A. G. došlo k transformaci Obchodního podniku Barum do Otrokovic a založení společnosti Barum Continental s.r.o. Otrokovice v březnu roku 1993. Následný dynamický rozvoj a dlouhodobá restrukturalizace společnosti měla posléze za následek také vznik sesterské firmy ContiTrade Services s.r.o. v roce 2008. Narůstající počet obchodních značek výrobců pneumatik, patřících do koncernu Continental, byl jedním z mnoha logických důvodů k přijetí názvu BestDrive a další redekorizaci maloobchodní sítě. V rámci využití nových systémů logistiky byl konkrétně v Heřmanicích využit prostor bývalého skladu a byla schválena realizace projektu nového pneuservisu, který je již ze dvou třetin hotov. Provoz byl spuštěn v září 2011, tedy před zahájením loňské zimní sezony, a práce na celkovém dokončení projektu postupně pokračují.
Něco obecně
Po příjezdu jsme nejprve navštívili management společnosti, posléze prodejnu a nejvíce času jsme strávili v servisu pneumatik osobních, ale i nákladních a průmyslových. Prodejna je situována v přízemí hlavní budovy a od servisu je oddělena přístupovou komunikací, nezbytnou pro dopravu zboží. Prostorově nepatří mezi největší, ale je smysluplně a účelně vybavená. Budova pneuservisu je zrekonstruována nejen uvnitř, ale i zvenku. Navíc je před servisem vybudováno parkoviště s dostatečnou parkovací kapacitou. V servisu pracují celkem čtyři proškolení mechanici, v době zimní nebo letní sezony vypomáhá smluvně brigádník. Pneuservis má tři stání se samostatnými nájezdy, přičemž poslední v řadě je rezervováno pro kontrolu a seřizování geometrie podvozku; lze jej však v případě potřeby využívat také pro běžné přezouvání vozidel. Na každém stání je jiný typ zvedáku. První stání má k dispozici zvedací plošinu domácí produkce s označením PL 270 N, výrobcem a dodavatelem je firma TG Pneu Havířov. Technické parametry plně vyhovují požadavkům moderního servisu. Na druhém stání je instalován dvousloupový zvedák německé výroby Zippo 2140, který se snadno ovládá a lze jej nastavit na téměř všechny typy osobních aut. Servisní stroje jsou logicky uspořádány u nosné zdi budovy v následujícím pořadí: vyvažovačka Hofmann typ Geodyna 6800-2p, montážní stroj Hofmann typ Monty 3330-24plus, automatická myčka kol Drester W-550, montážní stroj Faip M724 Rally, vyvažovačka Hofmann Geodyna typ 6800p. Třetí stání je vybaveno již zmiňovaným čtyřsloupovým zvedákem od německé firmy Nussbaum s typovým označením Combi Lift 4,50 HAVII. Před zvedákem je zabudováno na speciálním stojanu zařízení na kontrolu, měření a seřizování geometrie podvozku od americké firmy Hunter, pracující za použití 4 kamer o vysokém rozlišení, vertikálně se pohybujících. Kromě již zmíněného stroje na měření geometrie mají mechanici další důmyslné přístroje a zařízení, které jim umožňují poskytovat řadu zajímavých služeb. Jedná se například o automat pro servis klimatizací ISC Silver Futura Diag, který slouží k testování, čištění, dezinfekci nebo doplnění klimatizačního média. Kontrolu a seřízení světel občas potřebuje každý automobil. Zde k tomuto účelu používají mechanici regloskop HL26DZ. Nejčastěji používaným zařízením, které ale nemá nic společného s pneumatikami, je olejový odsávač typ-ALF OA 25084, sloužící k hromadění vyjetých motorových olejů při výměně, kterou mechanici provádějí, a jejich následné ekologické likvidaci. Aby byl seznam technického vybavení provozovny kompletní, je třeba zmínit také servis pro nákladní, agro a industry pláště, a to jak stabilní, tak i ten mobilní ve skříňovém vozidle Iveco. Hlavním dodavatelem servisních strojů a zařízení do mobilního servisu byla společnost Swiss Garage Brno a jedná se o následující prvky výbavy: montážní stroj na osobní pneu Faip F36, montážní stroj nákladních plášťů Haweka TBE48, pístový kompresor Schneider ZPM a 3ks různých hydraulických zvedáků. Mobilní vyvažovačku Haweka B9200 dodala společnost Rema TipTop INCO-CZ Brno. Servisní vozidlo je využíváno přibližně tři roky, frekvence výjezdů by podle provozovatele mohla být častější. Servisní dílna pro zmíněné pneumatiky je sice ve stejné budově, ale samostatně oddělena tak, aby si mechanici při práci nepřekáželi. Navíc u vstupu do dílny je instalován přístřešek, který alespoň částečně chrání mechaniky od nepříznivého počasí při přezouvání nákladních vozidel. Vybavení pneuservisu pro nákladní a zemědělská vozidla je následující: starší, ale osvědčený typ montážního stroje nákladních pneumatik Faip F560A, vyvažovačka Hofmann typ Geodyna 1100L se zvedákem kompletních kol, automatický systém huštění od firmy Rema TipTop INCO-CZ. Huštění nákladních pneumatik je prováděno v bezpečnostní kleci, která odpovídá přísným bezpečnostním předpisům. Klec vyrobila a dodala již zmíněná firma TG Pneu Havířov. Pro zajištění kvalitních oprav poškozených pneumatik využívají mechanici opravné materiály a přístroj Thermopress od společnosti...
Celý článek si přečtěte v PR č. 2/2012
Ilustrační foto