Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 2 / 11 » Náš obor je jako neřízená střela

Náš obor je jako neřízená střela

 
image2058

Tomáš Devátý je obchodním manažerem společnosti CD Motor, která pro český trh zastupuje pneumatiky Cooper. Podle Devátého patří Cooper do premiového segmentu a i když se tato značka v ČR původně etablovala jen jako dodavatel pneumatik pro SUV a...

 
Tomáš Devátý je obchodním manažerem společnosti CD Motor, která pro český trh zastupuje pneumatiky Cooper. Podle Devátého patří Cooper do premiového segmentu a i když se tato značka v ČR původně etablovala jen jako dodavatel pneumatik pro SUV a off-road, spektrum jeho výrobků je daleko širší.


Můžete zhodnotit historii společnosti CD Motor a jí uváděnou značku Cooper na českém trhu? Můžete srovnat očekávání, která jste měli při uvádění značky na trh, se současnou realitou?
Společnost CD Motor a.s. vznikla v roce 2000 především pro obchody se společností Avon Tyres Ltd. Vybrali jsme si hlavně značku Avon, protože firma CD Motor měla zkušenosti z předešlých let. V březnu roku 1997 došlo k akvizici firmy Avon společností Cooper. Ve společnosti Avon poté došlo k restrukturalizaci celého portfolia výrobního sortimentu a CD Motor začala hledat náhradní řešení.

A jakým způsobem jste se nakonec ke Cooperu dostali?
Dostali jsme nabídku místo Avonu prodávat pneumatiky Cooper. Z portfolia segmentu Avon, který obsahoval osobní, dodávkové, off-roadové, nákladní a pneumatiky pro vysokozdvižné vozíky zbyla jen omezená řada osobních, VAN a off-road pneumatik. Cooper nám dal velmi širokou nabídku rozměrů a dezénů na 4x4 pneu, které v ČR nikdo neprodával a výseč trhu byla v tomto segmentu volná. Proto jsme se začali specializovat na pneumatiky 4x4 SUV a off-road.

U nás je Cooper právě spojován především s pneumatikami pro off-roady a vozy SUV. Je to ten hlavní segment, na který se zaměřujete, nebo máte šanci oslovovat zákazníky i v běžných cestovních segmentech pneu?
Samozřejmě oslovujeme zákazníky s dalším rozšiřováním prodejů i do segmentu osobních pneumatik této značky. Zvýšení prodejů osobních plášťů této značky je naším cílem. Zákazníci znají Cooper hlavně jako pneumatiky pro vozy 4x4, protože jsme je tak prezentovali po celých deset let, nyní se změnila koncepce a firma Cooper rozšířila také řady osobních pneumatik. Nyní mají osobní pláště tu nejmodernější technologii a nové směsi. Opravdu je velmi doporučuji, protože zimní sezona 2011 prověřila tyto pláště a máme velmi kladnou odezvu od zákazníků.

Můžete popsat hlavní distribuční cesty pneumatik Cooper, které přicházejí na český trh?
Cooper má sedm výrobních závodů, 33 distribučních center, 13 prodejních kanceláří, 5 technologických center. Klíčové závody jsou v USA (např. Findlay – Ohio, Tupelo- Mississippi, atd. Firma také vyrábí v Mexiku, Anglii a Číně). Zboží odebíráme z disribučních center hlavně z USA, Velké Británie a Číny. Z dalších 29 distribučních center odebíráme zboží okrajově. Pneumatiky se následně přepravují do našich skladů v ČR. Tento kanál je hlavní a funguje perfektně. Jsou také možnosti nakupovat zboží od distribučních středisek Cooperu v Německu, Francii, Itálii, Švýcarsku nebo ve Španělsku, ale ty využíváme jen omezeně.

Celý článek si přečtěte v Pneu revue č. 2 / 11

 
 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz