B2B platformy jsou již standardem
Stejně jako se webové obchody rozmáhají v maloobchodu, jejich rozkvět je zřejmý i v oblasti business-tobusiness (B2B). Fungují jako rozhraní sloužící k realizaci velkoobchodních zakázek. A nikdo se tomu nediví, čas plyne čím dál tím rychleji a na...
Stejně jako se webové obchody rozmáhají v maloobchodu, jejich rozkvět je zřejmý i v oblasti business-tobusiness (B2B). Fungují jako rozhraní sloužící k realizaci velkoobchodních zakázek. A nikdo se tomu nediví, čas plyne čím dál tím rychleji a na osobní schůzky za účelem objednání třeba i jen několika kusů pneu už dávno není čas. V mnoha případech je neefektivní i komunikace přes telefon či fax, která hrála prim ve firemním styku hlavně v devadesátých letech. Někteří mladí lidé už ani nevědí, co to fax je. Analogový přenos často s velmi nekvalitním rozlišením a tiskem, který byl u většiny zařízení časem neviditelný, patří dnes už spíše do technického muzea.
Elektronické objednávky přes webové rozhraní šetří nároky na pracovní sílu, obchodní prostory, a při jejich realizaci jsou data zanesena rovnou do systému, který se postará o vyskladnění i logistiku. Jen vyskladnění a dopravu zajišťují lidé, i když je otázkou, jak to bude vypadat třeba za deset let, kdo ví, co nahradí ve skladištích řidiče s ještěrkami… B2B platformy provozují přímo výrobci, má je však k dispozici i řada firem, které se specializují na velkoobchod, případně kombinují malo a velkoobchod.
Celý článek si přečtěte v Pneu revue č. 2 / 11