Nový Vianor v Novém Jičíně
Servisní síť Vianor, která působí v České republice teprve rok – od 10. června 2008 – otevřela 29. května v Novém Jičíně svou již jedenáctou provozovnu. Jde o servis patřící společnosti Alma pneu s.r.o. , která jej vybudovala přestavbou z bývalé...
Servisní síť Vianor, která působí v České republice teprve rok – od 10. června 2008 – otevřela 29. května v Novém Jičíně svou již jedenáctou provozovnu. Jde o servis patřící společnosti Alma pneu s.r.o. , která jej vybudovala přestavbou z bývalé čerpací stanice Benzina u rychlostní komunikace R48 spojující Nový Jičín přes Příbor s Frýdkem-Místkem a polskými hranicemi.
Společnost Vianor Holding Oy, pod niž servisní síť Vianor patří, je dceřinou firmou Nokian Tyres a do České republiky vstoupila dohodou se společností GPD a.s. o spolupráci na rozvoji a správě této sítě na území ČR. Již léta však tento koncept úspěšně provozuje ve Skandinávii a v dalších státech Evropy a USA. Celosvětově síť zahrnuje na 500 servisů, z nichž 200 je vlastních a 300 v rukou partnerů, kteří mají uzavřeny franšízové smlouvy. Dohromady v nich pracuje na 1500 zaměstnanců. Roční obrat těchto provozoven představuje 300 milionů eur, čistý zisk zhruba čtyři miliony eur.
Podle Romana Plachého, operačního ředitele společnosti, by chtěl Vianor do tří let rozšířit počet servisů v České republice na 50. Za další dva roky by tyto servisy měly prodávat v průměru 3000 pneumatik značky Nokian ročně. Ještě do konce letošního roku má být otevřeno dalších devět servisů, mimo jiné v Olomouci, Ostravě, Frýdku-Místku, Opavě a dalších městech. Představa Vianoru je taková, že alespoň jeden servis z této sítě by měl fungovat v každém městě nad 20 či 25 tisíc obyvatel.
Oranžová táhne
Všechny servisy, které se zapojí do sítě Vianor, musejí postupně získat jednotný vzhled charakterizovaný firemní oranžovou barvou. Na nákladech na rebranding se přitom podílí mateřská společnost Nokian. Požadavky na vybavení a velikost servisů nejsou právě malé, ale splnitelné. To platí i pro novojičínský servis firmy Alma pneu, který musel být upraven tak, aby pro obchodní účely sloužilo minimálně 50 metrů čtverečních a pro skladovací dalších 100 metrů čtverečních. „Nechceme, aby nám zákazníci odcházeli jen proto, že v sezoně nemáme pneumatiky s jimi vybraným vzorkem a velikostí na skladě,“ řekl k těmto požadavkům Roman Plachý. Další požadavek má dlouhodobější charakter: do pěti let od vstupu do sítě Vianor by měl daný servis prodávat v rámci prémiového segmentu nejméně 50 procent pneumatik se značkou Nokian. V prodeji jiných značek, včetně budgetového segmentu, ovšem Vianor svým členům nebrání.
Výhodou novojičínského servisu je, že je schopen pracovat i s velkými nákladními pneumatikami. Na ty se vlastně firma specializuje, ale zákazníky od osobních vozů samozřejmě neodmítá. „V dnešní době si musíme dvojnásobně vážit každého zákazníka,“ podotýká obchodní ředitel Alma pneu ing. Pavel Auxt. Dodává, že otevření servisu v dnešní době, kdy právě nákladní doprava prochází značnou krizí, je výrazem víry v lepší časy a také přípravy na ně.
Firma Alma pneu se kromě servisní a prodejní činnosti věnuje i protektorování nákladních pneumatik. V Novém Jičíně má protektorovnu necelý kilometr od nového servisu. Je vybavena moderními stroji pro studené protektorování od firmy Marangoni a k výrobě používá běhounové pásy Noktop od Nokianu. I pro ni si firma po zařazení nedalekého servisu do sítě Vianor slibuje nové zakázky. Logo severské společnosti totiž nejen přitahuje pozornost, ale je i příslibem vysoké kvality.