Další omezení hluku zatím nereálné
Stanovisko Evropského sdružení výrobců pneumatik a kaučuku (ETRMA), ve kterém se vyjadřuje k připravovanému snížení hlukové zátěže pneumatik, zůstává stejné jako ve zprávě z minulého roku. V říjnu roku 2007 ETRMA zaslala dopis Evropské komisi pro...
Stanovisko Evropského sdružení výrobců pneumatik a kaučuku (ETRMA), ve kterém se vyjadřuje k připravovanému snížení hlukové zátěže pneumatik, zůstává stejné jako ve zprávě z minulého roku. V říjnu roku 2007 ETRMA zaslala dopis Evropské komisi pro obchod a průmysl navrhující dobrovolné snížení hluku pneumatik s tím, že dodržení hlukové hladiny navržené Evropskou komisí mohou vést k nižší bezpečnosti takto vyráběných pneumatik. Zpráva Evropského sdružení výrobců pneumatik a kaučuku říká, že omezování hlukové zátěže podle návrhu Evropské komise je v současnosti neproveditelné. Komise navrhuje snížení v případě pneumatik pro nákladní vozidla z hladiny v rozmezí 75 až 79 decibelů na 70 až 73 decibelů. „Návrh Evropské komise je naprosto neakceptovatelný, nemůžeme ho se současnými technologiemi dosáhnout,“ říká stanovisko ETRMA. „Bezpečnost a energetická šetrnost nesmí být obětována v zájmu příliš přísných požadavků na nízkou hlučnost“. Generální sekretářka sdružení Fazilet Cinaralpová dodává, že nové limity hluku pro nákladní pneumatiky navržené komisí nejsou reálné, neboť by se dostaly zhruba na stejnou úroveň, na které se dnes nacházejí pneumatiky pro osobní automobily. Aby se dosáhlo požadovaných hodnot, znamenalo by to hledat kompromis, což by se projevilo na jiných důležitých vlastnostech pneumatik a mohlo by to vést k ohrožení bezpečnosti nákladních vozidel.