Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 2 / 07 » 5 na straně 5

5 na straně 5

 
image682

Naše tradiční otázka pro pět zástupců pneuservisní branže se tentokrát týkala ceny za pneuservinsí práce. Kolik by měla činit při přezutí osobního vozu? Monika Engel, Nokian Tyres, s.r.o. S naším vstupem do EU dochází ke srovnání cen pneumatik s...

 

Naše tradiční otázka pro pět zástupců pneuservisní branže se tentokrát týkala ceny za pneuservinsí práce. Kolik by měla činit při přezutí osobního vozu?

Monika Engel, Nokian Tyres, s.r.o.
S naším vstupem do EU dochází ke srovnání cen pneumatik s okolními státy a na jejich prodeji se již tolik neprofituje. Ceny za služby u nás také poslední léta stoupají, ale stále jsou výrazně nižší. Dalším aspektem jsou průběžně rostoucí vstupní náklady. To vše se pak musí logicky promítnout do cen za poskytované služby. Přiměřenou cenu za kompletní přezutí osobního vozu v kvalitním servisu vidím okolo 1000 Kč. Určitý rozptyl cen bude samozřejmě v závislosti na poloze servisu, kdy např. v Praze mohou být ceny výrazně vyšší než na malém městě a renomovaný servis bude dražší než tzv. „garážista“ s minimalizovanými náklady.

Václav Lipš, pneuservis Prolips
Na otázku nelze jednoznačně odpovědět. V kvalitním servisu s fundovanou obsluhou je kompletní přezutí s plněním dusíkem za 600 Kč „na hraně“. Přezutí v garáži za 360 Kč je drahé. Je dobré, že si lidé mohou vybrat a pro nás to je motivační pobídka, abychom stále hledali, co zlepšit. Je to lepší, než se podbízet s cenou pneumatiky, z které nám zůstává stále méně.

Josef Chára, Chára Sport, a.s.
V dnešní době se už nedá mluvit o všeobecné ceně za přezutí. Nové konstrukce automobilu přinesly také nové typy pneu, jako např. run-flat, pneu se snímačem tlaku, pneu pro výkonné automobily 4x4 a další. Tady musí pneuservis investovat do strojů se speciálním příslušenstvím, servisní mechanik musí projít speciálními školeními. Cena kompletního přezutí takového automobilu nemůže být nižší než 1500 Kč. Naopak cena přezutí u nás nejběžněji prodávaného automobilu (Škoda Fabia) by nemusela přesáhnout cenu 800 Kč. Zároveň považuji za nutné upozornit, že pokud bude marže na pneu dále klesat a zákazníci budou ve větší míře využívat jiných zdrojů k nákupu pneumatik s přímou úměrou, v následujících letech můžeme očekávat větší růst ceny přezutí než inflační.

Petr Sedláček, Matador Česká republika, síť Pneubox
V současné době považujeme za adekvátní cenu přezutí osobního vozidla s ocelovými disky do průměru 15“, zahrnující demontáž pneumatik z vozidla, jejich mytí, demontáž pláště z disku, montáž ventilu, montáž pláště na disk, huštění inertním plynem, vyvážení, montáž na vozidlo, dotažení kolových šroubů momentovým klíčem 4x 195 Kč, tedy 780 Kč. Při přezutí osobního vozidla s litými disky průměru nad 17“ činí cena 4x260 Kč, tedy 1040 Kč. Ve velkých městských aglomeracích může být cena pneuservisních služeb navýšena o cca 15%.
V uvedených cenách není obsažena cena pneuservisního materiálu, který je účtován dle skutečné spotřeby.

Samozřejmě vliv na cenu servisní služby nemá pouze cena práce mechanika, pneuservisního vybavení a materiálu, ale i spousta dalších faktorů. Mezi ty, které ovlivňují činnost téměř každého podnikání a zvyšují cenu služeb v téměř jakémkoliv oboru, je i cena energií či nemovitostí. Mezi specifické faktory, jenž ovlivňují speciálně cenu pneuservisních služeb, se dle mého názoru řadí především fakt, že pneuservisům klesá marže dosahovaná při prodeji plášťů, která tvoří důležitou část jejich příjmů. Z tohoto důvodu pneuservisy musí upravovat ceny pneuservisních služeb.

V případě, že i nadále budou nuceny pneuservisy snižovat prodejní cenu plášťů z důvodu zachování konkurenceschopnosti vůči cenám supermarketů, ale především vůči internetovým obchodům, je pravděpodobné, že cena pneuservisní práce i nadále poroste. Z tohoto důvodu předpokládám další úpravu ceny pneuservisních služeb již před letošní zimní sezónou.

Michal Babička, GPD a.s.

Přiměřenou cenu přezutí v letošním považuji v rozmezí 500,- až 1 300,- vč. DPH. Tento velký rozdíl předpokládám v závislosti na:
1. úrovni pneuservisu – odborný a přívětivý personál, zázemí pro čekající zákazníky, fyzické a morální stáří pneu strojů a četnost jejich kalibrace, možnost platby platebními kartami,…
2. typu pneu a disků (UHP, pax systém, Al disky,..) a formě jejich pořízení – nové pneu nebo i pořízené v minulých sezonách v místě přezutí, prostřednictvím internetového obchodu či v supermarketu…
3. rozsahu doplňkových služeb poskytnutých v ceně přezutí – mytí kol, huštění dusíkem, kontrola stavu brzdové soustavy, způsobu uskladnění pneu případně vrácení sezutých pneu v obalech,..
4. druhu, množství a kvalitě použitého materiálu – ventilů, závaží, autochemie,…

Cena přezutí by měla být odvozena od regionální hladiny nákladů práce, nájmů atd. Tato cena by měla při dobrém hospodaření servisu zajistit rentabilitu a dlouhodobý rozvoj servisních služeb (pokud je servis sezonně vytížen minimálně na 90% a mimosezonně poskytuje ostatní doplňkové služby autoservisu, čištění interiérů atd. z důvodu eliminace sezónních výkyvů).

Ceny služeb by měly meziročně stoupat až o 10% z důvodu růstu průměrné mzdy v ČR (mzdové náklady činí až 60% celkových nákladů pneuservisu a budou také z dlouhodobého hlediska stále růst). Uvedené závislosti a principy se vztahují na celou západní a střední Evropu, ovšem typicky českým problémem zásadně dlouhodobě deformující cenu pneu služeb je ohromný objem (odhaduji až 60%) tzv.“šedé ekonomiky“, tedy de facto krácení odvodu daní, především DPH z poskytovaných pneu služeb a ostatních zákonných plateb (odvody za zaměstnance a tzv.OSVČ-majitele servisů). Tento jev asi bude ještě několik let výrazně ovlivňovat možné zvýšení ceny práce.



 
 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz