Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 1 / 23 » Padesát let testů ADAC

Padesát let testů ADAC

 
testy

pondělí, 6. března 2023

Píše se rok 1973. Jste Němec a vláda právě zakázala používání pneumatik s hroty v zimě. Jak přečkáte chladné měsíce bez těchto spolehlivých hrotů? Nebojte se, ADAC vám přichází na pomoc s testem 25 nových radiálních pneumatik vhodných pro silniční provoz.tů pneumatik mění ADAC systém hodnocení

 

Píše se rok 1973. Jste Němec a vláda právě zakázala používání pneumatik s hroty v zimě. Jak přečkáte chladné měsíce bez těchto spolehlivých hrotů? Nebojte se, ADAC vám přichází na pomoc s testem 25 nových radiálních pneumatik vhodných pro silniční provoz.

Půlstoletí je pryč a ADAC zveřejnil výsledky testu pneumatik ke zlatému výročí, v němž hodnotí jako vždy jeden vybraný rozměr. Na testovacím vozidle VW Golf 8 se automobilová asociace tentokrát zaměřila na pneumatiky o rozměru 205/55 R16 V - v současnosti jeden z nejpoužívanějších.  A více než polovinu těchto pneumatik ohodnotila jako dobrou nebo uspokojivou a pouze sedm jako špatnou. V rámci přípravy na příštích 50 let a v reakci na růst významu ekologické stránky pneumatik  automobilová organizace také přepracovala svůj systém bodování.

„Kvalita pneumatik se během pěti desetiletí výrazně zlepšila, což přispělo k rozhodujícímu zvýšení bezpečnosti silničního provozu a výraznému snížení počtu úmrtí na silnicích," komentuje ADAC. Německá motoristická asociace věří, že její podrobné a diferencované testy pneumatik sehrály v tomto ohledu významnou roli, ale zároveň uznává, že požadavky se po půl století velmi změnily. Z tohoto důvodu nyní vyhrazuje 30 % celkového skóre testu pro kategorie, jako je opotřebení pneumatiky, hmotnost a udržitelná výroba, přičemž body jsou rovněž udělovány nebo odebírány po vyhodnocení životního cyklu pneumatiky od výroby až po recyklaci.

Nejvyšší prioritou však zůstává bezpečnost jízdy a zde ADAC konstatoval v letním testu 2023 velký a znepokojivý rozdíl mezi nejlepšími a nejhoršími: zatímco pneumatika Continental Premium Contact 6 se při brzdění z rychlosti 80 km/h zastaví po pouhých 34 metrech, pneumatika Double Coin DC99 potřebovala k zastavení za stejných podmínek 59,3 metru, což je rozdíl 25 metrů. ADAC poznamenává, že v okamžiku, kdy vozidlo s pneumatikami Continental již stojí, jede vůz s pneumatikami Double Coin stále rychlostí 52 km/h!

Ilustr. foto

Výsledky testů ADAC i jiných  si přečtěte v Pneu revue č. 1 / 2023

 
 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz