Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 1 / 19 » Po 20 letech v Nepomuku

Po 20 letech v Nepomuku

 
Pneuservisy_-_objekty

úterý, 12. března 2019

Servis Pneu Duchek Havel se řadí mezi společnosti orientované na „dlouhý“ běh

 

Strategie společnosti předurčuje i délku její „existence“. Některé firmy mají jepičí život a vcelku je jedno, zda za tím stojí plán majitelů či nepovedený podnikatelský záměr. Na našem trhu jsou však i servisy, které vedou majitelé vyznávající hodnoty, mezi něž patří úcta k zákazníkům, význam dlouhodobého obchodního partnerství a třeba i hodnota vlastního slova, které pro ně něco znamená.

V Pneu revue č. 2/1998 jsme uveřejnili článek s titulkem „U nás v Nepomuku“, který vznikl na základě telefonického pozvání jednoho z majitelů servisu Pneu Duchek Havel s.r.o. Rozhovor shrnoval podnikatelské zkušenosti společníků firmy Miroslava Duchka a Jiřího Havla. V minulém roce se na oslavě 70 let Barumu potkal Martin Mensa s panem Duchkem a vznikla myšlenka se po letech zase setkat v Nepomuku. Tak jsem se tam na konci ledna vypravil, pan Duchek mi ukázal celý areál servisu a vyprávěl mi o uplynulých dvou dekádách v oboru.

27 let v branži
Jak uvedl Miroslav Duchek, začátek společnosti sahá až do roku 1992, „kdy jsme se společníkem začali v malé garáži provozovat pneuservis a drobné opravy automobilů“. Po čase se stávající prostory ukázaly jako kapacitně nedostačující, a tak se společníci rozhodli pro koupi pozemku se zchátralou nemovitostí, kterou museli zrekonstruovat. Dále pan Duchek uvedl: „Nákladnou přestavbu nám prostřednictvím výhodného úvěru pomohla realizovat mateřská firma Barum, tehdy již Continental, se kterou jsme podepsali franšízovou smlouvu.“ Provoz pneuservisu v novém prostředí byl zahájen v únoru 1998. Činnost servisu se po čase rozrostla a vyžádala si další rozšíření v podobě dokoupení pozemku a výstavby. Bylo třeba vybudovat odpovídající skladové zázemí a samostatný objekt pneuservisu pro nákladní automobily, který byl zprovozněn v roce 2001. Dnes se celý areál pneuservisu a autoservisu rozkládá na ploše 6500 m2.

Profilace služeb
Před jedenadvaceti lety, jak plyne z tehdy publikovaného rozhovoru, byl hlavním zdrojem příjmu pneuservisu prodej pneumatik. Miroslav Duchek k tomu řekl: „Dnes má mimo sezónu pneuservis osobních vozů 30% podíl na tržbách. V době sezón je to však stále téměř 100 %. Nákladní pneuservis si musí poradit s přezutím různých pneumatik od dodávek a náklaďáků až po kola velkých traktorů a nakladačů.“

Rychloservis pomáhá pneuservisům zaplnit volnou kapacitu v době mimo hlavní sezóny, jak mi potvrdil pan Duchek, a není tomu jinak ani u nich. Zákazník si tedy může objednat seřízení geometrie, údržbu klimatizace, výměny olejů, tlumičů, péči o brzdové a výfukové systémy a autobaterie.

Samozřejmostí je výjezdová služba, v jejímž rámci zaměstnanci servisu pomáhají řešit nastalé problémy motoristů. Nejčastěji se jedná o zamknutý vůz, vybitou autobaterii nebo píchlou pneumatiku.

Mezi další činnosti spadající do služeb zákazníkům patří i příprava aut na technickou prohlídku a péče o uložené pneumatiky, které, jak jsem se mohl přesvědčit, jsou již nyní připravovány na nadcházející sezónu.

Mezi stálé zákazníky patří i majitelé „veteránů“, jimž servis mimo jiné pomáhá s renovací původních disků na kola.

Multibrand umožněn
Miroslav Duchek mi k nastolenému tématu řekl: „My jsme začínali u Matadoru, pak jsme přešli pod Barumku a začali jsme brát značky spadající pod koncern. Dříve byl v rámci franšízové smlouvy prodej docela hlídaný a jen stěží jsme vysvětlovali prodej jiných značek. Později došlo k uvolnění pravidel. Především i proto, že když zákazník přijde s požadavkem na určitou značku a trvá na ní, tak od nás odejde k prodejci, který mu ji prodá, pokud to neuděláme my. Dnes jsou pravidla jiná, my tak můžeme zákazníkům vyjít vstříc a prodat jim pneumatiky dle jejich osobních preferencí. Jsou však i značky, které nejsme ochotni na auto namontovat. Hovořím o některých velmi levných značkách.“

Celý článek si přečtěte v Pneu revue č. 1/2019

 
 

Související články

 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz