Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 1 / 19 » Jarní testy pneumatik: Gute Fahrt
Za dobu, kdy německý automobilový časopis Gute Fahrt provádí testy pneumatik, se tu potkávaly dobré, horší a špatné výrobky. Ale tentokrát to bylo trochu jiné – ve svém nejnovějším hodnocení letních pneumatik nevystavil Gute Fahrt hodnocení horší než „dobré“. Stalo se tak poprvé v historii testů tohoto periodika.
Testování bylo zaměřeno na rozměr 225/40 R18 92Y XL a soupeřilo v něm deset pneumatik namontovaných na VW Golf 1.5 TSI. Jedna z testovaných pneumatik, Pirelli P Zero, byla dodatečně vyhodnocena ve velikostech 225/45 R17 a 225/35 R19 (obě pneumatiky nesly SI Y).
První místo získal Continental PremiumContact 6, jenž nedávno ovládl test jiného magazínu, Autozeitung, v rozměru 235/45 R18. Pneumatika Continental dosáhla hodnocení „velmi dobrá“ v devíti z deseti disciplín, na které se testovači z Gute Fahrt zaměřili, pouze drobně zaváhala v kategorii valivého odporu, kde byla ohodnocena jako „dobrá“. Za nejsilnější stránku považují hodnotitelé „vyváženost všech hlavních parametrů na velmi vysoké úrovni“, v čemž je údajně PremiumContact 6 neporazitelná.
Druhé a třetí pódiové umístění obsadily dezény Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 a Dunlop Sport Maxx RT2. Model Goodyear splnil většinu očekávání, pouze při jízdě na limitu vykazoval tendenci k nedotáčivosti. Její sourozenec Dunlop byl popsán jako harmonický s lehce nedotáčivým chováním při handlingu.
Obě pneumatiky Goodyear a Dunlop byly hodnoceny jako „velmi dobré“, téhož pak dosáhl i Nokian Powerproof a s odřenýma ušima ještě Hankook Ventus S1 Evo². Powerproof nabízel „impozantní výkon v řadě klíčových disciplín“, ale ztratil v oblasti komfortu na konto přílišné sportovní tvrdosti.
Hodnocení „dobrá+“ připadlo dezénům Bridgestone Turanza T005 a Pirelli P Zero. „Pirelka“ byla testována také v rozměru 17 palců, kde byla vyhlášena jako „velmi dobrá“ a jasná vítězka v disciplíně komfortu. A také v 19palcové verzi, kde si odnesla hodnocení „dobrá“. Pneumatika této verze ztrácela oproti 18palcovému protějšku v pohodlí, podélném aquaplaningu a přilnavosti za mokra v zatáčkách.
Hodnocení „dobré“ sklidily dezény Apollo Aspire XP, Falken Azenis FK510 a Vredestein Ultrac Vorti. Pneumatika Falken ztratila body za přilnavost za mokra a Vredestein především pro menší nedostatky v příčném aquaplaningu, komfortu a valivém odporu.
„Pokud přehlédneme drobné nedostatky v pohodlí, s testovanými dezény Continental, Dunlop, Goodyear, Hankook a Nokian rozhodně neprohloupíte. Nabízejí jízdní potěšení, bezpečnost a vypadají dobře,“ shrnul Gute Fahrt. A ve vztahu ke třem rozdílným rozměrovým variantám dezénu Pirelli P Zero dodal: „Kdo hledá vyšší komfort, měl by sáhnout po 17 palcích. Tato velikost je ideální kompaktní ,allrounder‘ a není důvod si stěžovat ani na handling. Kdo sáhne po nákladné 19palcové variantě, musí obětovat komfort ve prospěch špičkové estetiky a ostře řezaného handlingu na suchu.“
Ilustrační foto
Celý článek si přečtěte v Pneu revue č. 1/2019