Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 1 / 19 » Daří se a (snad) bude i nadále
Prodej pneumatik prožívá již déle trvající období prosperity, což se promítá do všech článků distribučního řetězce. Kdo však sleduje alespoň občas hospodářské výsledky výrobců pneumatik, dá za pravdu, že tím, kdo nejvíce vytěžil z této konjunktury, byli právě oni. Ať už to souvisí s rostoucí automatizací výroby, úsporami obchodních nákladů díky on-line kanálům či s úplně jinými faktory, vypadá to, že výrobcům zůstává v kapse více peněz než tomu bylo v minulosti. Vysoká ziskovost gumárenské výroby je zřetelná tváří v tvář jiným výrobním oborům tam, kde se výrobci pneumatik věnují i jiným aktivitám. Za příklad může sloužit Continental, kde je obratově výroba pneu daleko za divizí automotive, ale ziskovost je u pneumatik daleko vyšší.
Na začátku letošního roku jsme položili 4 otázky 9 manažerům, kteří dohromady zastupují 26 pneumatikářských značek. Výsledkem je následující anketa.
Jak hodnotíte obchodní výsledky roku 2018 z hlediska vašich plánů a dosažených hospodářských výsledků?Co zajímavého vaše společnost na letošní rok připravuje mimo produktové novinky?Na jaké nové produkty se mohou vaši zákazníci letos těšit ?
Jak odhadujete vývoj trhu náhradní potřeby v letošním roce obecně?
Boris Tománek
Consumer Marketing Manager CZ/SK/HU
Goodyear Dunlop Tires Czech, s.r.o.
Zastupované značky: Goodyear, Dunlop, Sava, Fulda, Debica
Rok 2018 hodnotíme z pohledu výsledků našich značek na českém trhu jako úspěšný. V celkovém prodeji jsme splnili náš plán a navzdory mírnému poklesu trhu zůstali na prakticky stejné úrovni jako v roce 2017. Do značné míry k tomu přispěla výrazně vyšší poptávka po pneumatikách v rozměrech 17 a více palců.
Zásadní změnou, kterou značce Goodyear přináší letošní rok, je změna marketingové strategie, rebranding jednotlivých segmentů a nová prezentace výrobků značky. Dosud jsme se v komunikaci zaměřovali na osvědčené hodnoty pneumatik značky Goodyear, především jejich špičkovou bezpečnost. Protože máme za to, že už se dostatečně zapsaly do všeobecného povědomí, nově se zaměřujeme spíše na to, jaké zážitky může volba kvalitních pneumatik uživatelům přinést - ať už přímo při jízdě, nebo v jejím cíli. Této nové „zprávě“ přizpůsobujeme i image značky a s ní spojenou komunikaci.
Pro letní sezonu uvádíme na trh další generaci vysoce výkonných (UHP) silničních pneumatik Eagle F1 Asymmetric 5. U nástupce oblíbených a vysoce hodnocených pneumatik řady Eagle F1 Asymmetric 3 se nám díky novým technologiím podařilo významně zvýšit brzdný výkon na mokrém povrchu a ovladatelnost na suché vozovce, a to bez jakýchkoli ústupků ohledně pohodlí při jízdě nebo hlučnosti. Zásadní novinku pak představuje zcela nová řada tří velmi vysoce výkonných pneumatik s označením Eagle F1 SuperSport, SuperSport R a SuperSport RS, které mají statut „vlajkové lodi“ značky Goodyear v segmentu velmi vysoce výkonných pneumatik (UUHP). Celou řadu SuperSport charakterizuje využití nejnovějších technologií a nově vyvinutých směsí.
Ani letos neočekáváme žádné významnější výkyvy, ale předpokládáme velmi mírný nárůst, opět zejména díky segmentu 17” a výše.
Lubomír Vorel
Continental Barum spol. s r. o.
Market Manager PLT RE CZ
Zastupované značky: Continental, Uniroyal, Semperit, Barum, Matador
Jsem rád, že i přes náročné podmínky na trhu a stále významnější aktivity konkurence mohu loňský rok hodnotit pozitivně. Podařilo se téměř ve všech segmentech prodeje naplnit plánovaná čísla.
Máme připravený zajímavý mix nabízených produktů a benefitů, kterými chceme oslovit naše obchodní partnery, kdy se nezaměřujeme pouze na sell-in podporu prodeje našich značek dealerům, ale staráme se i o aktivity a komunikaci značek směrem ke konečnému zákazníkovi, což zejména v sezoně pomáhá dealerům prodávat naše pneumatiky. Mezi oblasti, na které se zaměřujeme, nepatří pouze marketingové nástroje, ale i logistika a distribuce zboží a v neposlední řadě lidé, jako například silný tým obchodních zástupců, kteří se o naše obchodní partnery starají, ale i lidé v ostatních útvarech, kteří nás neustále podporují a zásobují novými myšlenkami a nápady. Nedá mi ovšem nezmínit nové produktové segmenty, kdy od loňského roku jsou součástí naší nabídky i motopláště Continental, a také návrat prémiové značky do zemědělského segmentu. Kromě toho neustále pracujeme na dalším vylepšení nabídky i celkového konceptu franšízy BestDrive.
Těch produktů je celá řada. V osobních pláštích na prvním místě zmiňuji nejpopulárnější domácí značku Barum s novým dezénem Bravuris 5HM. Věřím, že tato pneumatika osloví široké spektrum zákazníků svými vynikajícími jízdními vlastnostmi a současně dlouhou životností a velkým kilometrovým výkonem. Continental přichází s novinkou v ekosegmentu – EcoContact 6TM. Jejími přednostmi jsou vynikající valivý odpor, a tudíž nízká spotřeba PHM, a vynikající přilnavost na mokru, znamenající bezpečnost, která je pro značku Continental zásadní. Díky těmto skvělým parametrům má tato pneumatika výborný labeling AA. V moto segmentu máme novinku pro skútry ContiScoot, v sortimentu supersport je nový dezén ContiAttack SM Evo a pro pohodovou jízdu na silnici i mimo ni ContiTrail Attack 3. Už jsem zmiňoval agro segment – tam letos přicházíme s pneumatikou TractorMaster a CombineMaster.
Pokud se budeme bavit o segmentu osobních plášťů, pak s ohledem na pozitivní ekonomickou situaci země věřím v mírný růst, nicméně pro český trh je významný hlavně zimní byznys, který je ale úzce spojen s prodejem nových aut, a ten pak může zamíchat kartami. S ohledem na zvyšující se průměrnou mzdu a nízkou nezaměstnanost předpokládám, že se lidé a zejména řidiči a majitelé vozových parků nebudou bát investovat do kvalitního obutí svých aut s cílem maximalizovat bezpečnost i efektivitu svých fleetů.
Celý článek si přečtěte v Pneu revue č. 1/2019