Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 1 / 17 » Někdo to rád na čas - Rezervace termínu v pneuservisu
Elektronika vstupuje do podnikatelského života stále s větší vehemencí. Je to dáno jak rozvojem elektronických aplikací a jejich finanční dostupností, tak také příchodem mladších generací do tržního prostředí.
Míra používání elektronických systémů asi bude do určité míry úměrná věku uživatelů. Nabídka rezervačního systému na webových stránkách pneuservisu tedy není pro rozvoj podnikání nezbytná, ale určitě ničemu neuškodí a potěší určitou část zákazníků. Rozhodně nelze říci, že pokud by někdo rezervační systém nepoužíval, tak je na trhu mrtvý muž. Velmi obecně by se dalo říci, že starší polovina pracující populace nebude mít problém zavolat do pneuservisu a domluvit si s technikem konkrétní termín, který si zanesou do papírového diáře. Mezi nimi pak budou existovat výjimky, které preferují elektronický kontakt s dodavatelem. Mladší část populace pak bude považovat za samozřejmost, že vezme do ruky jakékoliv mobilní zařízení a několika doteky si bez zdržování zarezervuje termín přezutí, který se hned synchronizuje s elektronickým kalendářem. A také i v této skupině budou existovat výjimky, které upřednostní krátký telefonát a papírový diář.
Spektrum zákazníků vypadá z pohledu využívání elektronických rezervačních systémů jako plocha obdélníku, které od čistě žluté na jedné straně přechází plynule přidáváním modré a ubýváním žluté přes zelenou až čistě k modré. Žlutí jsou pak jedinci, jejichž život se neobejde bez elektronických aplikací a modří jsou z papíru. Celý ten obraz je však v pohybu a žlutá plocha je na úkor té modré stále větší a větší. A ta modrá jednou statisticky téměř vymře. Dnes je to tedy přibližně „plichta“, ale trend je jasný. Který pneuservis zvolí elektronický rezervační systém, ten se připravuje na budoucnost a oslovuje klientelu z dlouhodobého horizontu s větším obchodním potenciálem.
Celý článek si můžet přečíst v aktuálním vydání Pneu revue 1/2017.