Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 1 / 17 » Giti: rok ve znamení změn - Ambiciózní výrobce uvádí novou značku i produkty
Hned několik témat mělo setkání novinářů s evropským managementem společnosti Giti Tire ve finském Ivalu. Ať už to byl rebranding v sektoru nákladních pneumatik, nové produkty ve značce GT Radial či návštěva testovacího centra na dalekém severu, všechny měly jednoho společného jmenovatele: odhodlaný a rok od roku sílící „tah na bránu“ tohoto dnes desátého největšího výrobce pneumatik na světě na evropském hřišti.
Na úvod pár faktů o společnosti Giti Tire. Jedná se o nadnárodní podnik s ročním obratem přes 3 miliardy dolarů a sedmi výrobními závody v Indonésii a v Číně. V letošním roce k nim přibude i továrna v USA. Celková výrobní kapacita činí 110 milionů pneumatik za rok, o které se stará téměř z jedné poloviny závod v Indonésii. I na poměry současného cynického, nabobtnalého světa, kdy už opravdu nic není dostatečně „velké“, je roční kapacita pneumatikárny v počtu 50 milionů kusů za rok něco opravdu impozantního. Giti Tire zaměstnává 32 000 lidí ve 20 zemích světa a je přítomna na 65 tisících prodejních místech. Giti si velmi zakládá na tom, že není jen „nějakým tím čínským výrobcem“ (Giti je jinak společnost registrovaná v Singapuru), k čemuž dokládá další argumenty: má pět výzkumných a vývojových center (z toho dvě v Evropě) a využívá sedm testovacích polygonů, z toho tři v Evropě. Finský Testworld, kde jsme strávili spolu s dalšími novináři jeden celý den, je jedním z nich. Dalšími jsou Idiada ve Španělsku a MIRA ve Velké Británii. Giti Tire dodává široký sortiment pneumatik v segmentech osobní, SUV, lehké užitkové i nákladní pneumatiky.
Tolik řeč čísel. Ještě dodejme, že na českém trhu je značka přítomna šest let – v únoru 2011 ji na tiskové konferenci představil tehdejší marketingový ředitel Giti Europe Michael Andre a zástupci distributora, společnosti Jopeco. Zhruba tři roky Giti zaměstnává obchodního manažera pro český a slovenský trh – tím je dnes Petr Čajka.
Pro Giti Tire je dnes Evropa jedním z hlavních obchodních cílů, tím druhým je první výbava. Ideální je strefit oba cíle najednou: získat schválení a objednávky od evropských výrobců pneumatik a současně zvyšovat podíly v první výbavě. Snadno se to napíše, hůře realizuje. Takových adeptů je v současné pneumatikářské branži celý zástup. Giti není v první výbavě zdaleka nováčkem – obouvá vozy věhlasných evropských značek, ale zpravidla těch Made in China. Nyní se chce dostat k výrobním linkám třeba Škody v Mladé Boleslavi či Volkswagenu ve Wolfsburgu. Takových výrobců pneumatik je jen několik a dostat se mezi tuto privilegovanou skupinu je něco jako obhájit doktorát. Společnost Giti je skálopevně přesvědčena, že to dokáže.
Celý článek si můžet přečíst v aktuálním vydání Pneu revue 1/2017.