Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 1 / 12 » Pirelli a F1: dějství druhé

Pirelli a F1: dějství druhé

 
image2390

Tiskové centrum závodní trati Yas Marina v Abu Dhabí (Spojené arabské emiráty) by o běžném lednovém dni zřejmě zelo prázdnotou. Jenže 25. leden 2012 nebyl dnem obyčejným: ostrov Yas, který před dvěma vstoupil do povědomí příznivců formule 1 jako...

 
Tiskové centrum závodní trati Yas Marina v Abu Dhabí (Spojené arabské emiráty) by o běžném lednovém dni zřejmě zelo prázdnotou. Jenže 25. leden 2012 nebyl dnem obyčejným: ostrov Yas, který před dvěma vstoupil do povědomí příznivců formule 1 jako dějiště jednoho ze závodů šampionátu, totiž tento den hostil celosvětovou prezentaci nové kolekce pneumatik Pirelli pro formuli 1. O velkém významu, který této události italská pneumatikářská společnost přikládala, svědčila přítomnost nejvyššího muže v hierarchii skupiny Pirelli. Marco Tronchetti Provera (63) až do pozdních odpoledních hodin odpovídal na otázky světových médií, aby dodal punc nejvyššího významu projektu, který patří v historii Pirelli k nejambicióznějším.

To, kvůli čemu se v Abu Dhabí sešel manažerský výkvět Pirelli spolu s přibližně 150 novináři celého světa, stálo ráno pod pódiem hlavního sálu press centra přikryto hnědým suknem. Bylo to šest mohutných pneumatik pro zadní nápravy vozů formule 1, každá se svým obchodním jménem vytištěným na bočnici ve specifické barvě. Ta umožní odborníkům i laikům na první pohled identifikovat směs, na které vůz právě jede. Hned po úvodním slově prezidenta látka mizí a pneumatiky se ukazují v plném lesku. Každý ví, jak vypadá závodní pneumatika pro formuli 1 – ty letošní se na první pohled ničím neliší. To hlavní se jako obvykle skrývá uvnitř. Loňský rok byl ve znamení sbírání zkušeností, vyladění spolupráce s týmy, optimalizace vlastností. Letos již bylo na čem stavět, takže pneumatiky doznaly četných změn. I když hlavní zadání, vydané řídícími orgány F1, se nezměnilo: dodávat takové pneumatiky, které učiní závody F1 dramatičtější.

Help us to by exciting, neboli pomozte nám být napínavější, přesně to řekl loni po podepsání kontraktu na dodávky pneumatik do F1 šéfovi Pirelli sám Bernie Ecclestone. M. Tronchetti Provera to v úvodu svého vystoupení zmínil. Na začátku sezony to vyvolalo jisté nedorozumění: rychlejší opotřebení, které bylo vědomě nastaveno s cílem více zapojit pneumatiky do týmové strategie, bylo mylně vykládáno jako nedostatek. Tiskoví mluvčí a marketingoví manažeři Pirelli měli tenkrát hodně napilno, aby to všechno neskončilo v duchu přísloví, že každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán. Dobré jméno se podařilo uhájit díky rychlé a otevřené komunikaci. Ale byla to učebnicová ukázka toho, jak riskantní a nevyzpytatelná je účast na takovém projektu a co všechno dává společnost dobrovolně všanc, když svůj produkt konfrontuje na nejtvrdším technologickém kolbišti před miliardou očí.

Celý článek najdete v tištěné PR 1/2012.


 
 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz