Do pneuservisu se smartphonem
Digitální svět mění i pneu obor, to už asi nikoho nepřekvapí. Zajímavý pneuservisní úhel pohledu přinesl nedávno americký časopis Modern Tire Dealer. U nás pneuservisy přivádějí ke zlosti hlavně prodeje pneumatik přes internet. Ale, jak se říká,...
Digitální svět mění i pneu obor, to už asi nikoho nepřekvapí. Zajímavý pneuservisní úhel pohledu přinesl nedávno americký časopis Modern Tire Dealer. U nás pneuservisy přivádějí ke zlosti hlavně prodeje pneumatik přes internet. Ale, jak se říká, nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř. Nebo naopak lépe?
Autor amerického časopisu uvádí, že se setkal s některými jevy, které jsou podle něj jen špičkou ledovce a které začínají mít vliv na práci pneuservisů v USA. A digitální technologie přitom hrají velkou roli.
Někteří zákazníci jsou i díky smartphonům a přenosným tabletům téměř nepřetržitě online, a to má velký vliv na jejich spotřebitelské chování. V časopisu Modern Tire Dealer popisují zkušenost jednoho pneuservisu v Kalifornii. Jak doslova uvádějí, přijel k nim mladík se středně velkým sedanem a dožadoval se přezutí svého automobilu. Vybral si přitom v USA oblíbenou značku Goodyear, ale už se nestaral, o jaký typ pneumatiky půjde. Chtěl hlavně levně nakoupit, což také udělal.
Jenže při čekání na přezutí se chopil svého smartphonu a našel si na internetu v Googlu informace o pneumatikách, které si právě koupil. A zjištěné informace, jej natolik rozčarovaly, že se obrátil na pracovníky pneuservisu, kteří už měli téměř přezuto, a začal se dožadovat jiných pneumatik. Nakonec si zákazník objednal dražší typ Goodyearu, který měl na internetu lepší recenze. Nakonec byli spokojení i v pneuservisu, protože prodali dražší pneumatiky s vyšším ziskem. Zákazník se zase může radovat z jízdy na lepších pneumatikách.
Celý článek najdete v tištěné PR 1/2012.