Technický audit, aneb S čím pracujeme?
Provozovnu Petra Malíka v Hostivicích u Prahy jsem navštívil s přesně vymezeným cílem: pohovořit si o strojním vybavení, které provozovna a používá, o zkušenostech s ním a také o zkušenostech s dodavateli v této oblasti. Zástupce naší redakce Tomáš...
Provozovnu Petra Malíka v Hostivicích u Prahy jsem navštívil s přesně vymezeným cílem: pohovořit si o strojním vybavení, které provozovna a používá, o zkušenostech s ním a také o zkušenostech s dodavateli v této oblasti. Zástupce naší redakce Tomáš Luska si jako dlouholetý praktik některé stroje sám vyzkoušel. A samozřejmě se našla i chvilka pohovořit si o dalších radostech i strastech pneuservisní branže.
Petr Malík podniká v pneuservisní branži téměř 20 let a za tu dobu nasbíral bohaté zkušenosti. Vlastní pneuservis střední velikosti v přízemí velkého rodinného domu se třemi stáními, který dnes patří do franšízové sítě First Stop. Právě letos dobíhá jeho tříletý kontrakt a majitel řeší otázku, zda ve spolupráci pokračovat či zda se vrátit do neutrálních barev. Kromě prodejny a zmíněných tří stání jsou zde ještě k dispozici sklepní prostory. Ty jsou využívány jako sklad zboží, dílna pro opravy ráfků a podobně. Kompletní kola zákazníků jsou skladována v mobilních kontejnerech na pozemku nedaleko servisu. Firma zaměstnává – včetně svého majitele – šest lidí.
Zkušenosti s dodavateli
Ti jsou samozřejmě alfou a omegou jakéhokoli podnikání. Stejně tak důležití jsou i kvalitní dodavatelé, ať už pneumatik, doplňkového sortimentu nebo servisní techniky. V poslední zmíněné oblasti je hlavním dodavatelem firmy brněnská společnost Motortec GATE. „Solidní ceny, vysoká kvalita, slušné jednání,“ tak charakterizuje majitel firmy vztahy s tímto dodavatelem. Stejně dobré zkušenosti má i se společností Technology-Garage z Jablonce nad Nisou. Ta do pneuservisu dodala čtyřsloupový zvedák a nákladní hever. Na otázku, jak řeší výměny strojů a zda zůstává svým dodavatelům věrný, pan Malík odpovídá: „Pokud spolupráce klape, není důvod ke změně. Každá taková změna nás zaměstnává, obírá o čas a ještě s sebou přináší rizika. Když se to sečte, případná cenová úspora se ani nevyplatí.“ Ale to neznamená, že by firma svého dodavatele nikdy nevyměnila. „Stalo se to u dodavatele vyvažovacích tělísek z Ostravska. Vlivem nekvalitní dodávky došlo k poškození elektronového ráfku mého významného zákazníka. Bylo to naprosto zjevné, ale dodavatel se tím odmítl zabývat, choval se povýšeně. Škodu jsem vzal na sebe, ale s obchodním zástupcem jsem příště vypochodoval. Brali jsme podle mě slušný objem, nějakých 100 tisíc za rok, dost dobře jsem to nechápal…“
Jaké stroje lze tedy u pana Malíka najít? Jedná se především o montážní stolky Sicam Falco NA526, M+B Engineering TC555LL či vyvažovačku Sicam SBM V655. Ve výbavě servisu lze nalézt také starší stroj Sicam Falco 510, vyvažovačku Corghi, stroj na montáž a demontáž nákladních pneumatik Werther, zvedací plošiny i diagnostické zařízení pro kontrolu a seřízení geometrie podvozku vozidel. My jsme si vyzkoušeli tři stroje, a to jednu klasickou zouvačku, jednu vyvažovačku a „hi-tech“ dílny pana Malíka, M+B Engineering TC555LL.
Celý článek si přečtěte v PR č. 1/11