Novinka v nejvyšším segmentu
Michelin v lednu představil novinku v nejvyšším výkonovém segmentu osobních pneumatik – dezén Pilot Super Sport. Prodej vozidel v nejvyšším výkonovém spektru je na vzestupu. je na vzestupu. V následujících pěti letech Michelin očekávám 25procentní...
Michelin v lednu představil novinku v nejvyšším výkonovém segmentu osobních pneumatik – dezén Pilot Super Sport. Prodej vozidel v nejvyšším výkonovém spektru je na vzestupu. je na vzestupu. V následujících pěti letech Michelin očekávám 25procentní nárůst. Ve stejném období, tzn. od roku 2010 do roku 2015, by měl trh s těmito pneumatikami vzrůst o 43% v Severní Americe, o více než 30% v Evropě a pětinásobně v Číně.
Michelin při vývoji nového dezénu využil kombinaci tří jedinečných technologií - pásu z vlákna Twaron, běhounového pásu Bi-Compound a technologii variabilní kontaktní plochy 2.0. Dvě z těchto technologií byly vyvinuty právě pro pneumatiky používané na 24 hodin Le Mans.
Vlákno Twaron
Vlákno s vysokou hustotou se používá ve sportovním vybavení, v letectví i v motoristickém sportu. Twaron dodává pneumatice vysokou stabilitu při mezních
rychlostech. Díky rozdílnému tlaku je pnutí v koruně větší než v ramenou pneumatiky. Výsledkem je snaží překonání odstředivé síly a zároveň lepší distribuce tlaku v pneumatice.
Směs Bi-Compound
Tato technologická novinka používá dvě rozdílné gumové směsi na levé a pravé straně běhounu. Na vnější straně je to unikátní elastomer obohacený o směs sazí (vyvinutý speciálně pro závody 24 hodin Le Mans). Zajišťuje výjimečnou životnost a extrémní odolnost i v nejprudších zatáčkách. Na vnitřní straně se nachází nejnovější generace elastomerů, která umožňuje pneumatice bezpečný průjezd mokrým povrchem. Pneumatika je schopná se přizpůsobit i těm nejmenším nerovnostem vozovky.
Variabilní kontaktní plocha 2.0
Ať řidič zrychluje na rovině nebo projíždí zatáčkami ve vysoké rychlosti, vždy dává pneu optimální přilnavost. V zatáčce se tvar styčné plochy změní, ale množství gumy, která je ve styku s povrchem vozovky, zůstává stejné. Síly a teploty jsou do styčné plochy rozděleny mnohem rovnoměrněji, a to díky nejnovějším softwarům pro digitální stimulaci, používaným v letectví a v automobilovém průmyslu.
Ilustr. foto