Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 1 / 11 » Budujeme nákupní platformu
Armand Dahi (49) loni povýšil z funkce generálního ředitele dceřiných společností Bridgestonu v Polsku, pobaltských zemích a v České republice do funkce generálního ředitele tzv. východního regionu. Počet trhů, na které dohlíží, se tak rázem...
Armand Dahi (49) loni povýšil z funkce generálního ředitele dceřiných společností Bridgestonu v Polsku, pobaltských zemích a v České republice do funkce generálního ředitele tzv. východního regionu. Počet trhů, na které dohlíží, se tak rázem dramaticky zvýšil, nicméně Česká republika v jeho manažerském portfoliu zůstává i nadále. Na začátku letošního roku jsme s ním hovořili o tom, jak často navštěvuje české dealery, jak vidí budoucnost klasického pneuservisu i o cílech, kterých by chtěl ve své funkci dosáhnout.
Spravujete dnes poměrně rozsáhlý region. Z čeho především se skládá vaše každodenní práce?
Můj region čítá celkem 17 zemí s ročním obratem přes 200 milionů eur. Jedná se o země, do nichž není pokaždé snadné spojení a jejichž kvalita silniční sítě má do dokonalosti daleko. Má práce spočívá v podpoře místních týmů, v koordinaci všech úkolů a v harmonizaci nástrojů a všech procedur napříč regionem. A to vše se společným cílem zvýšit efektivitu, podělit se o nejlepší zkušenosti a nabídnout identický profesionální servis a image pro koncové zákazníky. V praxi to znamená hodně schůzek, návštěv a cestování.
Jakou roli hraje český trh ve vašem pracovním kalendáři? Je to země, kam často jezdíte „hasit“ problémy, nebo naopak klidný a bezproblémový trh?
Česko patří k největším trhům v mém regionu co do objemu prodejů. Máme zde poměrně dlouhou tradici, jsme tu pevně zakotveni, disponujeme silným týmem o 30 lidech a opíráme se o kvalitní distribuční systém. Z Česka se řídí i operace na Slovensku. Takže potud platí spíše druhá varianta z možností, které dáváte. Na druhé straně je Česko velmi složitým trhem s řadou specifik, a proto si vyžaduje zvláštní pozornost. Náš místní tým je poměrně mladý, existuje prostor pro posilování naší přítomnosti a pro zdokonalení některých procesů. Nově tu máme také společný podnik, což je další důvod, abych do Česka pravidelně dojížděl a podpořil místní činnost. Bezproblémový trh to tedy také není.
Bridgestone je na českém trhu přes patnáct let. Jak ovlivní nedávno provedené organizační změny jeho místní fungování?
Česko se bude muset ještě více začlenit do regionálního rámce a přizpůsobit strategii regionu. Lidí se to dotkne relativně málo, zato se výrazně změní způsob jejich práce. Bude se od nich očekávat více koordinační práce, zavedení nových nástrojů prodeje a administrace a hlubší podpora distribučních řetězců.
Celý rozhovor si přečtěte v č. 1/11