Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 1 / 09 » Monitorování bude povinné

Monitorování bude povinné

 
image805

Na základě rozhodnutí Evropské komise se od roku 2012 stanou systémy pro monitorování tlaku v pneumatikách povinnou součástí všech nových automobilů. Evropská komise tak chce podpořit ochranu životního prostředí a také snížit počet nehod způsobených...

 

Na základě rozhodnutí Evropské komise se od roku 2012 stanou systémy pro monitorování tlaku v pneumatikách povinnou součástí všech nových automobilů. Evropská komise tak chce podpořit ochranu životního prostředí a také snížit počet nehod způsobených selháním pneumatiky.

Pomalý úbytek tlaku je hlavní příčinou selhání pneumatiky. Koncern Continental proto doporučuje zavedení systémů pro přesné měření tlaku v pneumatikách, které budou schopny zareagovat již při velmi malém podhuštění. Správné nahuštění pneumatiky zajistí, že mezi pneumatikou a vozovkou bude při jízdě vznikat jen nízký valivý odpor, čímž se bude snižovat spotřeba paliva.

Podle Continentalu vznikne na 90 % všech defektů pneumatik následkem pomalého snižování tlaku v pneumatikách. „K tomu může dojít po malém defektu způsobeném například hřebíkem, nebo v důsledku vady ventilku. Pokud řidič automobilu obdrží včasné varování od systému pro přesné měření tlaku v pneumatikách, může pneumatiky ihned dohustit, či v případě nutnosti nechat vyměnit,“ řekl mluvčí Continentalu Alexander Lührs.

Monitorování bude povinné

Na základě rozhodnutí Evropské komise se od roku 2012 stanou systémy pro monitorování tlaku v pneumatikách povinnou součástí všech nových automobilů. Evropská komise tak chce podpořit ochranu životního prostředí a také snížit počet nehod způsobených selháním pneumatiky.

Pomalý úbytek tlaku je hlavní příčinou selhání pneumatiky. Koncern Continental proto doporučuje zavedení systémů pro přesné měření tlaku v pneumatikách, které budou schopny zareagovat již při velmi malém podhuštění. Správné nahuštění pneumatiky zajistí, že mezi pneumatikou a vozovkou bude při jízdě vznikat jen nízký valivý odpor, čímž se bude snižovat spotřeba paliva.

Podle Continentalu vznikne na 90 % všech defektů pneumatik následkem pomalého snižování tlaku v pneumatikách. „K tomu může dojít po malém defektu způsobeném například hřebíkem, nebo v důsledku vady ventilku. Pokud řidič automobilu obdrží včasné varování od systému pro přesné měření tlaku v pneumatikách, může pneumatiky ihned dohustit, či v případě nutnosti nechat vyměnit,“ řekl mluvčí Continentalu Alexander Lührs.

Ilustr. foto



 
 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz