Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 1 / 09 » Monitorování bude povinné
Na základě rozhodnutí Evropské komise se od roku 2012 stanou systémy pro monitorování tlaku v pneumatikách povinnou součástí všech nových automobilů. Evropská komise tak chce podpořit ochranu životního prostředí a také snížit počet nehod způsobených...
Na základě rozhodnutí Evropské komise se od roku 2012 stanou systémy pro monitorování tlaku v pneumatikách povinnou součástí všech nových automobilů. Evropská komise tak chce podpořit ochranu životního prostředí a také snížit počet nehod způsobených selháním pneumatiky.
Pomalý úbytek tlaku je hlavní příčinou selhání pneumatiky. Koncern Continental proto doporučuje zavedení systémů pro přesné měření tlaku v pneumatikách, které budou schopny zareagovat již při velmi malém podhuštění. Správné nahuštění pneumatiky zajistí, že mezi pneumatikou a vozovkou bude při jízdě vznikat jen nízký valivý odpor, čímž se bude snižovat spotřeba paliva.
Podle Continentalu vznikne na 90 % všech defektů pneumatik následkem pomalého snižování tlaku v pneumatikách. „K tomu může dojít po malém defektu způsobeném například hřebíkem, nebo v důsledku vady ventilku. Pokud řidič automobilu obdrží včasné varování od systému pro přesné měření tlaku v pneumatikách, může pneumatiky ihned dohustit, či v případě nutnosti nechat vyměnit,“ řekl mluvčí Continentalu Alexander Lührs.
Monitorování bude povinné
Na základě rozhodnutí Evropské komise se od roku 2012 stanou systémy pro monitorování tlaku v pneumatikách povinnou součástí všech nových automobilů. Evropská komise tak chce podpořit ochranu životního prostředí a také snížit počet nehod způsobených selháním pneumatiky.
Pomalý úbytek tlaku je hlavní příčinou selhání pneumatiky. Koncern Continental proto doporučuje zavedení systémů pro přesné měření tlaku v pneumatikách, které budou schopny zareagovat již při velmi malém podhuštění. Správné nahuštění pneumatiky zajistí, že mezi pneumatikou a vozovkou bude při jízdě vznikat jen nízký valivý odpor, čímž se bude snižovat spotřeba paliva.
Podle Continentalu vznikne na 90 % všech defektů pneumatik následkem pomalého snižování tlaku v pneumatikách. „K tomu může dojít po malém defektu způsobeném například hřebíkem, nebo v důsledku vady ventilku. Pokud řidič automobilu obdrží včasné varování od systému pro přesné měření tlaku v pneumatikách, může pneumatiky ihned dohustit, či v případě nutnosti nechat vyměnit,“ řekl mluvčí Continentalu Alexander Lührs.
Ilustr. foto