Anketa: Myslíte si, že by pneuservisy měly cenově znevýhodňovat montáž pneumatik, které si zákazník přinese?
Jana Komínková, GENO Pneu - Pneuservis KOMAS, Brno Každá věc má své klady i zápory. Samozřejmě i prodej pneumatik po internetu. Pro zákazníka to znamená výhodu nízké ceny a pro nás - pneuservisy - velmi podstatné snížení obratu. Ty tam jsou časy,...
Jana Komínková, GENO Pneu - Pneuservis KOMAS, Brno Každá věc má své klady i zápory. Samozřejmě i prodej pneumatik po internetu. Pro zákazníka to znamená výhodu nízké ceny a pro nás - pneuservisy - velmi podstatné snížení obratu. Ty tam jsou časy, kdy si téměř každý kupoval pneumatiky přímo v pneuservisu, kde měl odbornou radu. Dnes lidé raději volí nízkou cenu s tím, že nemají jistotu, jestli vůbec dostanou zboží včas a v požadované kvalitě. Určitě je na místě, aby cena montáže pro tyto zákazníky byla odlišná od ceny pro zákazníky, kteří využijí nákupu zboží v pneuservisu. Každý zákazník si přeje kvalitní a rychlé služby, ale bohužel nic není zadarmo, a to by si měl člověk, který do pneuservisu přijede, uvědomit.
Filip Haderer, Bridgestone ČR, Praha
Myslím, že v zásadě ano, ale podáno opačně: Pneuservisy by měly oproti standardním cenám zvýhodňovat montáž pneumatik, které si tam zákazník zakoupí. Myslím, že interpretaci tak, jak je řečena v otázce, ani naše legislative nedovoluje. Nelze tedy diskriminovat zákazníky přirážkou, ale lze je motivovat slevou. Je asi potřeba pečlivě volit jak výchozí (standardní) cenu, tak i výši slevy. Určitě není žádoucí, aby pneuservis “živořil” na prodeji pneu s naprosto minimální marží, a zisky doháněl na ceně úkonů. Základní cena práce by měla být zachována v určité důstojné výši, nepovažuji za dobré ani výhledově perspektivní znehodnocovat vlastní práci či práci svých zaměstnanců nabídkami přezutí zdarma např. při koupi celé sady. Se slevou ano, ale zdarma je poněkud krátkozraké “rozmazlování” zákazníků v době, kdy v rámci konkurenčního boje nejen mezi internetovými prodejci a kamennými pneuservisy z velkorysých rabatů mnohdy zůstává prodejci jen velmi málo. Je třeba si zvyknout kvalitní a odbornou práci odpovídajícím způsobem ohodnotit a ocenit. Brojit proti existenci internetových obchodů s pneumatikami či jakýmkoli jiným zbožím je v dnešní době značně pošetilé. Každý způsob nákupu má pro kupujícího své klady i zápory. Pokud je ale zákazník schopen a ochoten ocenit nákupem pneu v peuservisu právě tuto odbornost, schopnost doporučit vhodné pneu podle typu vozu, provozních podmínek, poměru kvality a ceny, a v neposlední řadě i vizuální kontrolou stavu demontovaných pneumatik upozornit třeba na nutnost kontroly sřízení geometrie, vůlí nebo účinnosti tlumičů - je jistě dobré motivovat jej odpovídající slevou na montáž zde zakoupených pneu, aby příště nakoupil tamtéž.
Zdeněk Kuthan, Pneu Kuthan, Hradec Králové
Z pohledu pneuservisu se v dnešní době zisk v našem oboru skládá jak z účtované práce, tak z marže prodané pneumatiky. Z tohoto zisku je pak kryta režie firmy, a to i v obdobích,
kdy se nemontuje a neprodává. Proto si nikdo asi nemůže dovolit část zisku rozdat. Znevýhodňovat montáž nezní líbivé. Lepší je cenově zvýhodnit kupujícího, stálého zákazníka a zákazníka samozásobitele montovat za standardní ceny.
Petr Procházka, Pneu Procházka, Praha Jednoznačně upřednostňujeme naše stálé zákazníky, kterým poskytujeme zvýhodněný balíček služeb. Mít dva ceníky a znevýhodňovat přinesené pneumatiky jiným ceníkem je protizákoné.V našich pneuservisech uvedenou situaci řešíme tím, že náš ceník prací je poměrně vysoký a všem zákazníkům, kteří si pneumatiky kupují nebo v minulosti koupili, poskytujeme slevy na montážní práce. Zákazníkům, kteří si dovezou pneumatiky zakoupené u jiného obchodníka, neposkytujeme slevy na montážní práce a ani uvedeným zákazníkum neposkytujeme sezóní úschovu pneumatik z důvodu naší zaplněné kapacity. Myslím, že optimální cena kompletního přezutí pneumatik v roce 2008 by se měla pohybovat do 1000 Kč ve velkých městech, 800 Kč malá města, dovezené pneu cca o 20% výše.
Antonín Vetešník, Barum Continental, Otrokovice Hlavním posláním naší retailové sítě je prodej a servis pneumatik. Na rozdíl od internetových obchodů tedy nabízíme ke svým produktům také související služby, kterými jsou montáž a demontáž pneumatik, vyvážení, opravy, sezónní uskladnění atd. Tyto služby jsou poskytovány na špičkové úrovni a vyšší kvalita znamená také vyšší cenu. Adekvátní služby mohou být poskytnuty pouze proškolenými a zkušenými odborníky, kteří ke své práci potřebují kvalitní nástroje a moderní, pravidelně servisovaná a kalibrovaná zařízení. Všechna tato opatření něco stojí, a proto také naše služby nejsou nejlevnější, ale zato na špičkové úrovni. Proto vždy zákazníka, který si u nás pneumatiky nejenom zakoupí, ale nechá si je u nás také odborně namontovat, odměníme formou 20% slevy na poskytované služby. Dalším stupněm zvýhodnění je tzv. Klub Barum pro stálé zákazníky naší prodejní sítě. Tito zákazníci získávají další cenové zvýhodnění na celou řadu výrobků a služeb v naší prodejní síti. Odborný pneuservis může v odůvodněných případech odmítnout montáž přinesených pneumatik například z důvodu pochybné kvality ojetých pneu nebo starších DOT, popřípadě když požadavky zákazníka jsou v rozporu s pravidly správné montáže a údržby pneu.
Každý prodejce má znalosti z montáže jím prodávaných pneumatik, je pravidelně školen svými dodavateli, a proto každá neznámá pneumatika představuje zvýšené úsilí a riziko při montáži, což se může negativně odrazit v ceně poskytované služby. Při montáži pneu neznámého původu je nutné provést důkladnou kontrolu popisů tj. nosnost, index rychlosti atd., dále nenesou-li jednotlivé části pneu znaky poškození, zvláště patek. Po namontování nese servis garanci za nepoškození montáží. Tyto operace prodlužují celý servisní úkon, který je třeba promítnout do ceny služby.