Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 1 / 07 » Tále patřily Matadoru
Akciová společnost Matador založila v minulém roce tradici pořádání akcí, jejichž cílem je představit řadu zimních pneumatik této značky a zejména umožnit hostům jejich důkladné vyzkoušení. První ročník nesl název Matador Winter Drive Experience a...
Akciová společnost Matador založila v minulém roce tradici pořádání akcí, jejichž cílem je představit řadu zimních pneumatik této značky a zejména umožnit hostům jejich důkladné vyzkoušení. První ročník nesl název Matador Winter Drive Experience a konal se v lednu 2006 v okolí Tatranské Lomnice ve Vysokých Tatrách (viz Pneu revue č. 1/2006). Ten letošní, nazvaný Matador Winter Grip 2007, měl centrum v lyžařském středisku Tále v Nízkých Tatrách.
Zatímco loni se mohli organizátoři spoléhat na bezbřehé zásoby sněhu a třeskuté mrazy, letošní zimní podmínky bylo vesměs symbolické, což se ovšem týkalo celé střední Evropy. I proto museli pořadatelé z agentury Monarch zrušit některé body společenského programu, jako např. soutěž v curlingu, stejně jako plánované ježdění terénními automobily po sjezdovce. Sníh byl v první polovině února skutečně strategickým zbožím a plýtvat s ním tím, že by skromnou pokrývku rozryla kola off-roadů, by znamenalo vystavit se riziku exekuce ze strany lyžařů. Nepřízeň počasí však úspěch druhého ročníku zimního ježdění neohrozila. Curling nahradily lyžařské závody a testování si každý užil dost, a to na všech možných površích od sněhu přes bahno až po suchý asfalt.
Nordicca: silná zbraň Matadoru
Už jsme si dávno zvykli na to, že zimní pneumatiky jsou alespoň v naší části Evropy naprosto strategickou součástí sortimentu každé pneumatikářské firmy a ani Matador není výjimkou. Jeho řada zimních pneumatik nese komerční název Nordicca a vyznačuje se komplexností a uceleností (viz tabulka). Zatím posledním přírůstkem do zimní řady je dezén MP 52, který pokrývá nižší palcové třídy (13 – 15 palců). Na ní navazuje MP 59 Nordicca M+S, asymetrický dezén s 3D lamelami, jehož rozměrová škála sahá až do 19 palců. Speciálně pro vozy 4x4 je určen dezén MP 91 a majitelé dodávek a LUV mají k dispozici řadu Nordicca MPS 520.
Při letošní akci Matador Winter Grip se uplatnily především dezény MP 91, neboť vozy SUV a off-road tvořily základ testovacího vozového parku. Vozy Mercedes G společně se dvěma jeepy byly jediné, které se vyšplhaly až na vrchol nejnáročnější terénní trasy. Limitem zde nebyl ani tak výkon motoru, jako světlá výška, neboť i vysoké „géčko“ naráželo svým spodkem při jízdě v hlubokých kolejích. Lehčí terén hravě zvládaly SUV, několik octavií 4x4 a nejnovější dezén Basic se dobře uplatnil na vozech nižší střední třídy jako Seat Altea či Škoda Roomster.
Pestrá skladba národností, které šlo vystopovat mezi hosty novinářské části, svědčila o tom, že Matador je zapsán prakticky na všech klíčových „zimních“ trzích včetně těch nejnáročnějších, jako je Německo. Jak jsme se dozvěděli, český trh považuje Matador stále za svůj domácí a nemá nižší ambice než uhájit pozici „dvojky“.
Celý článek si přečtete v Pneu revue 1 / 2007