Od garáže po autosalon
V rámci letošního prvního průzkumu kvality pneuservisů jsme vyrazili do Poděbrad a okolí s jasným plánem. Mírná zima a potřeba vycestovat na delší dobu do zahraničí nás přiměly shánět nové letní pneumatiky pro tři firemní vozy Škoda Octavia o trochu...
V rámci letošního prvního průzkumu kvality pneuservisů jsme vyrazili do Poděbrad a okolí s jasným plánem. Mírná zima a potřeba vycestovat na delší dobu do zahraničí nás přiměly shánět nové letní pneumatiky pro tři firemní vozy Škoda Octavia o trochu dříve, než je obvyklé. Potřebujeme tedy relativně běžný rozměr 195/65 R 15, jenž by se snad měl v polovině února bez problému sehnat…
Do malebného lázeňského města Poděbrady jsme přijeli směrem od Prahy. V okrajových částech města nás žádná reklamní tabule na pneuservis nelákala, a tak jsme pokračovali přes řeku Labe směrem do centra. Minuli jsme náměstí se dvěma známými dominantami města – historickým zámkem a jezdeckou sochou krále Jiřího z 19. století – a pokračovali dál východním směrem ven z města. Na první pneuservis sídlící v Ostrovní ulici poblíž centra nás upozornila tabule na Palackého ulici, hlavní tepně protínající město.
Garážová kvalita Pneuservis Poděbrady vede Jiří Chvalovský a nabízí prodej a montáž pneumatik pro vozy osobní, LUV a 4x4. Své místo v nabídce pneuservisu mají také pneu pro motocykly, které zde rovněž přezouvají. Místo k parkování jsme nalezli uvnitř prostorného dvora, ze kterého se vchází přímo do kryté provozovny. U pultu v těsné blízkosti vlastního servisního stání se nás ihned ujal pracovník pneuservisu. Na náš dotaz reagoval pohotově – v daném rozměru 195/65 R 15 nám doporučil pneumatiky Yokohama S306, jež jsou momentálně ve slevové akci. Za jednu japonskou pneumatiku bychom zde zaplatili 2000 korun, což je podle majitele pneuservisu velmi dobrá cena za kvalitní produkt. Celková výše slevy činí v tomto případě 48 % a při nákupu tří sad pneumatik budeme mít práci zdarma. Plnění dusíkem je sice k dispozici, avšak nebylo nám příliš doporučeno – jde prý jen o způsob, jak tahat z lidí další peníze.
Zajímala nás další nabídka. Za 1300 korun bychom mohli koupit pneu Matador MP14, jež se prý vzhledem ke své kvalitě příliš nevyplatí. Plášť Marangoni Vanto nám byl představen jako italský produkt, který si svou kvalitou nezadá s obecně známými značkami pneumatik. Pneumatiku bychom pořídili za 1800 korun za kus. Velmi nás překvapila nabídka čínských pneumatik, konkrétně od výrobců Acelera a Star Performer, jež bychom v daném rozměru získali za 1600 korun kus. Prý jde o relativně kvalitní produkty vyráběné dokonce v Anglii. Při probírání možných alternativ přišla řeč i na českého výrobce Barum – jeho produkty však nebyly v poděbradském pneuservisu příliš oblíbené. Také jsme se dozvěděli, že v současné době výrobci pneumatik neorientují propagaci svých produktů na co největší počet najetých kilometrů, ale spíše na lepší jízdní a brzdné vlastnosti. Majitel pneuservisu působil profesionálním dojmem, měl přívětivé jednání a snažil se vyhovět našim přáním – v případě konkrétního zájmu byl ochoten sehnat nám jakoukoliv pneumatiku. Závaznou objednávku lze domluvit telefonicky s tím, že se nám časově přizpůsobí a pneumatiky přezuje i večer, po pracovní době. Relativně spokojeni jsme vyrazili na další průzkum.
Autobazar a pneuservis v jednom Žádná další tabule ani místní obyvatelé nás již na jiný pneuservis neupozornili, takže jsme se rozhodli pokračovat do několik kilometrů vzdáleného Nymburku. Štěstí jsme měli až na Kolínské ulici, kde byl již zdálky vidět velký nápis JS Pneuservis. Nebyl ovšem osamocen – kromě pneuservisu provozuje jeho majitel také autobazar, prodává pracovní oděvy, garážová vrata, žaluzie a další různorodé produkty. Přijímací kancelář byla součástí obchodu se zmíněnými pracovními oděvy, ale přítomný pracovník – zřejmě majitel – se nás ihned ujal i po vznesení dotazu na koupi pneumatiky. Našemu požadavku na koupi letních pneumatik v polovině února se sice mírně podivil, ale hned přijal vysvětlení, že odjíždíme na delší služební cestou do zahraničí. Řekl nám, že je schopen sehnat jakékoliv pneumatiky (z ceníku firmy Kalt Pneu). Ihned doporučil značku Kléber a dezén Viaxer, který podle něj nabízí kvalitu koncernu Michelin za velmi slušnou cenu. Celá sada by nás přišla na 7600 korun s tím, že práce pro nás bude zadarmo. Za stejnou cenu můžeme mít také německou Fuldu Diadem Linero. Další pneumatiky nám byly nabídnuty s blíže nespecifikovanou slevou – Sava Intensa za 1300 korun, z těch dražších poté Pirelli P3000 Energy za 2400 korun, Michelin Energy E3A za 2600 korun a Goodyear GT2 za 2800 korun, vše s DPH. Po závazné dohodě můžeme pneumatiky, jež nebyly v době naší návštěvy na skladě, mít v provozovně ještě týž den a rovnou si je nechat přezout. Nabídka byla celkem zajímavá, byť pneuservis zřejmě nebyl hlavní podnikatelskou aktivitou podniku.
Suzuki příjemně překvapilo
Cestou do Kolína jsme narazili na prostorný a moderní autosalon značky Suzuki, ležící poblíž čerpací stanice Benzina na výjezdu z Nymburka. Na obvodovém plotě společnosti AMV – Autoprodej prezentovala firma svou nabídku: mimo prodeje a servisu japonských vozů jsme zde zachytili i nabídku pneuservisu a rychloservisu. V showroomu nám zaměstnanec mezi vozy Suzuki nabídl pneumatiky z koncernu Continental s tím, že v současné době je pneuservis plně vytížen a že bychom se dostali na řadu až na konci února. To nám nevadilo, podle našeho plánu jsme měli čas. Za 1816 korun nám byla nabídnuta relativně neznámá pneumatika Sportiva jako nejlevnější varianta. Domácí klasiku, pneumatiku Barum Bravuris, bychom dostali za 2180 korun, Semperit Comfortlife pak za 2134 korun. Pro naše ježdění jsou prý nabídnuté dezény dostačující, takže nemá smysl utrácet kolem tří tisíc korun za dezén Continental PremiumContact 2. Za práci zaplatíme 570 korun za jeden vůz, což je podle našeho názoru běžná cena. V místním showroomu nás zaujalo zajímavé prostorové řešení – z přijímací části je prosklenou stěnou vidět přímo do servisního zázemí prodejny, což působí zajímavě a důvěryhodně. Nové vystavené vozy Suzuki byly také vybaveny pneumatikami Continental, na což nás zaměstnanec showroomu neváhal upozornit. Úroveň personálu byla celkem dobrá, ale nabízené produkty nebyly zrovna nejlevnější a ani při přezutí více vozů najednou nám nebyla nabídnuta další sleva. Na zdejším příkladu je ovšem vidět, že když se servisní prostory využijí i pro další aktivity, může to fungovat. O zájmu místních lidí o pneuservis v rámci dealerství svědčil i fakt, že byl vytížen dva týdny dopředu.