Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 1 / 06 » PRODEJ PNEU NA INTERNETU

PRODEJ PNEU NA INTERNETU

 
image379

Internetový obchod se v České republice již dávno stal samozřejmou a oblíbenou formou obchodování jak pro kupce, tak pro prodejce. Obchod s pneumatikami není v tomto směru výjimkou, a proto jsme se pokusili získat názory na tuto formu obchodu od...

 

Internetový obchod se v České republice již dávno stal samozřejmou a oblíbenou formou obchodování jak pro kupce, tak pro prodejce. Obchod s pneumatikami není v tomto směru výjimkou, a proto jsme se pokusili získat názory na tuto formu obchodu od několika předních hráčů na trhu.

Významným přímým prodejcům jsme položili tyto otázky:

1. Jak se vyvíjí internetový obchod s pneumatikami a jak vidíte jeho perspektivy?
2. Jaká cesta pro dobrý internetový pneuobchod je podle vás lepší: Specialista na internetové aplikace, který se rozhodne podnikat v prodeji pneumatik nebo firma s kamenným obchodem, která má svou webovou stránku a provozuje též internetový obchod?

Odpovídá Michal Dlouhý, product manager obchodu Pneuexpert.cz.

1. Vzhledem k 55% nárůstu tržeb za loňský rok na Pneuexpert.cz vidíme, že stále více zákazníků dává přednost pohodlnému a přehlednému výběru na internetu s možností montáže přímo v partnerských pneuservisech. Předpokládáme tak, že obchody, které dokážou nabídnout přidanou hodnotu například ve formě následné montáže, dopravě na čas nebo možnosti nákupu online na splátky, budou nadále zvětšovat svůj podíl na trhu. Tato strategie vychází ze současného trendu v chování zákazníků, kdy nerozhoduje pouze cena, ale i možnosti, které obchod dokáže svým zákazníkům nabídnout.

2. Pro e-obchod s pneumatikami je klíčové umět se pohybovat ve velmi konkurenčním internetovém prostředí a oslovit tak své potenciální zákazníky. To vždy lépe zvládá společnost, která se na internetový obchod specializuje a má vyřešené otázky týkající se dopravy, plateb od zákazníků či reklamací. V momentě, kdy proběhne objednávka, však musí mít znalosti a informace, jaké má obchodník s kamenným obchodem. Proto neexistuje „dobrý internetový pneuobchod“ bez specialisty na internet a odborníka přes pneumatiky.


Odpovídá Vojtěch Schwangmaier, marketingový a podnikový manažer
e-pneumatiky.cz.

1. Internetový obchod v ČR je stejně jako jinde ve světě na vzestupu, i když stále za zahraničím pokulháváme. Tato vzestupná tendence je patrná i v pneumatikách a ani zimní sezona nás nenechala v tomto směru v žádném případě na pochybách. Perspektiva v internetovém podnikání je snad ještě více vrtkavá než například u tzv. kamenných pneuservisů, a proto v žádném případě nelze usínat na vavřínech a je třeba jít dál. A v tom vidím perspektivu tohoto podnikání.

2. Domnívám se, že ani jedna z uvedených cest nevede k “dobrému internetovému obchodu“. Pro tento obchod nestačí mít know-how v oblasti internetu, zvládnutý internetový marketing, překrásný eshop… Stejně jako pro „dobrý kamenný obchod“ nestačí mít obrovské sklady plné zboží, nejlepší ceny, krásné stání pro přezouvání aut… Kouzlo spočívá ve zvládnutí obojího a v tom vidím cestu k „dobrému internetovému obchodu“. Pravdou ovšem zůstává, že poslední dobou mám stále více dojem, že se lépe prosazují e-shopy, které vznikaly první cestou.


Odpovídá Jiří Vitoň, provozovatel serveru e-pneu.cz.

1. Internetový obchod s pneumatikami zaznamenal v posledních dvou letech značný nárůst a tento trend bude zřejmě i nadále pokračovat.

2. Obě cesty jsou samozřejmě možné, ale každá z nich má své kladné i záporné stránky. Ideální je potom asi spojení obou těchto variant, kdy má internetový obchod své „odborné zázemí“: Nestačí mít pouze dobře zpracovanou internetovou aplikaci, musíte se také velmi dobře vyznat v oboru pneumatik.

Představitele velkoobchodních firem jsme požádali o názor k těmto tématům:

1. Jak se díváte na roli internetu v prodeji pneumatik?
2. Nabízíte jako výrobce/importér aplikace na on-line prodej pneu svým dealerům? Jak jsou tyto nástroje vašimi partnery přijímány? Vidíte budoucnost v B2B velkoobchodu?

Odpovídá Ing. Zdeněk Vacl, marketingový manažer Pirelli Tyre (Europe) S.A. ČR.

1. Prodej pneumatik prostřednictvím internetových prodejců zaznamenává velmi progresivní nárůst, což koresponduje i s celkovým růstem obratu prodeje všech komodit na internetu. Celkový trh uživatelů internetu u nás je asi 3,4 milionu a velmi zajímavá je struktura jeho uživatelů. Domnívám se, že i v následujících letech můžeme očekávat růst prodeje a obecně internetový prodej registrovat jako jeden ze stabilních prodejních kanálů. S tím souvisí i naše zákaznická podpora, kdy se snažíme našim partnerům přinášet impulsy k rozvoji jejich aktivit.

2. B2B – E-business – je pilířem logistického servisu společnosti Pirelli svým partnerům a formou komunikace s nimi. Náš B2B systém jsme uvedli na trh jako první v České republice a na Slovensku. Systém se postupně doplňuje a upravuje s maximální snahou o co nejrychlejší a nejefektivnější způsob prodeje a – což je pro Pirelli mimořádně důležité – jako forma komunikačního kanálu. Základní marketingově-obchodní manuály, technické informace, e-promoshop a celá řada dalších nástrojů jsou přístupné právě díky internetovému rozhraní na adrese www.tyreclub.pirelli.com.

Více než 60% všech objednávek od našich partnerů se realizuje prostřednictvím našeho on-line systému, evropský průměr se pohybuje hluboce pod touto hranicí. Podobné procento dosahujeme i ve statistice podle počtu prodaných kusů.

Celý článek si můžete přečíst v tištěné Pneu revue 1 / 2006



 
 
 
 

Komentáře k článku

K tomuto článku nejsou vloženy žádné komentáře.

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz