Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 1 / 06 » AKTUALITY
VW Golf a Bora budou jezdit na pneumatikách Hankook Společnost Hankook Tire Co. uzavřela s německou automobilkou Volkswagen smlouvu o dodávce pneumatik. Pro modely Golf a Bora bude dodáno 540 000 pneumatik ročně. Z toho 440 000 pneumatik bude...
VW Golf a Bora budou jezdit na pneumatikách Hankook
Společnost Hankook Tire Co. uzavřela s německou automobilkou Volkswagen smlouvu o dodávce pneumatik. Pro modely Golf a Bora bude dodáno 540 000 pneumatik ročně. Z toho 440 000 pneumatik bude dodáváno pro model Golf páté generace. Dalších 100 000 pneumatik bude poskytováno pro model VW Bora. Dohoda zvýší celkový export pneumatik značky Hankook o 12 %. Výrobce vidí tento OE kontrakt jako velký strategický krok, který mu umožní zvýšit svůj tržní podíl v Evropě. Oba modely německého výrobce VW budou vybaveny dezény Ventus Prime K105 (205/55R 16) a Optimo K406 (195/65R 15). Během roku 2005 se společnost představila jako dodavatel pneu pro Ford Mondeo. Korejský výrobce zásobuje také vozy VW Polo, Audi A3, Seat Ibiza a Seat Altea. Kromě vozů koncernu Volkswagen dodává Hankook i pro další světové výrobce automobilů, jako je Ford, General Motors, Volvo, Daihatsu a Mitsubishi. Společnost si klade za cíl zvýšení své angažovanosti na trhu, a to hlavně vstupem do luxusního segmentu a plánováním nových projektů v Evropě.
Ředitel společnosti Hankook Tire Co, pan Cho Choong Hwan k tomu poznamenává: „Nyní dodáváme naše produkty nejlépe prodávanému evropskému automobilu. To ukazuje na náš zřejmý vstup na tento trh. Evropský trh je dobře znám svými vysokými technickými a kvalitativními nároky. Na základě poptávky se nyní můžeme pokusit i o prosazení na aftermarketovém trhu.“ Společnost Hankook dlouhá léta bojovala o první pozici na Korejském trhu a v Číně se stala jedničkou v prodeji pneumatik pro osobní auta.
Nová pneumatika od Goodyearu obsahuje karbonové vlákno Pneumatiky Goodyear Eagle ®, které budou připravené k prodeji v květnu, budou obsahovat karbonové vlákno. Technologie použitá při konstrukci se bude jmenovat RensponsEdge Technology. Rozhodnut pro používání karbonu je logické, je pevný a zároveň pružný, a váží mnohem méně než ocel nebo materiál s podobnými vlastnostmi. Používání této kompozitní tkaniny se stále zvyšuje, a to hlavně při výrobě super moderních závodních vozů a proudových letadel. U pneumatik Eagle se bude karbonové vlákno používat pro vyztužení bočnic, což poskytne dezénu tuhost pro lepší handling a přesnější řízení. Konvenčně konstruovaný středový pás běhounu zase dodává pneumatice tichý, komfortní provoz. O ten se stará také InsuLayer™, kevlarový pás (tzv. DuPont Kevlar™) absorbující nárazy.
„Použití takto unikátních materiálů a technologií umožňuje našim inženýrům vyvinout produkt, kterému můžeme říkat pneumatika s dobrými způsoby,“ říká k revolučnímu řešení Bob Toth, marketingový manažer Goodyearu.
Trakci podporuje dvousložková směs gumy s asymetrickým směrovým dezénem. Výčet nových technologií dále pokračuje použitím All Season Zone na vnitřní straně dezénu a systému Aquachutes™ pro lepší odvod vody a jistější chování. Mikrodrážky TreadLock™ spolu s vysoce kvalitní směsí siliky zaručují lepší ovladatelnost a trakci. Kombinací těchto prvků je dosaženo sofistikovanějšího chování na mokru a sněhu. Vnější strana běhounu je vybavena širokými bloky a pevnou obvodovou kostrou ze speciálně vyvinuté směsi. Pneumatika je mimo jiné vybavena také ochranou ráfku. Ukazuje nový směr výroby moderních dezénů a používání alternativních technologií ke zlepšení kvality pneumatiky a prodloužení jejího života.
„Nová vysoce výkonná pneumatika s použitím karbonových vláken a kevlaru nabízí zákazníkům vhodné technologie ke zvýšení celkového řidičského potěšení při jízdě jejich výkonným vozem. Tito řidiči mají o inovativní technologie zájem, zvláště pokud jim budou přinášet zlepšení ovladatelnosti, lepší pocit z jízdy a komfort,“ poznamenává k novému produktu Toth.
Dunlop a sezóna DTM 2006
Příprava na další sezónu německého závodní seriálu DTM (Deutsche Tourenwagen Masters) je v plném proudu. A to i pro techniky ze společnosti Dunlop, exklusivního dodavatele pneumatik. První zkušební jízdy již zahájily týmy Mercedes (ve španělské Barceloně) a Audi (za vyloučení veřejnosti v italském Vallelunga). Organizátoři zveřejnili kalendář akcí, začínající prezentací DTM 25. a 26. března 2006 v Düsseldorfu, a pokračující prvním závodem 7. – 9. dubna na Hockenheimringu. Další termíny jsou následující: 28.-30. dubna EuroSpeedway, 18.-20. srpna Nürburgring, 1.-3. září Zandvoort/Niederlande, 22.-24. září Barcelona ve Španělsku, 13.-15. října Le Mans ve Francii a nakonec 27.-29. října opět v Hockenheimu.
DMT jsou závody upravených sériových vozů německé produkce. Je pro ně společné, že používají motory V8 o objemu 4000 cm³ o výkonu okolo 350 kW (470 koní), používají 6-ti stupňovou sekvenčně řazenou převodovku a jejich váha včetně jezdce je stanovena na 1080 kg. Závodní vozy jsou i po vizuální stránce zcela odlišné od sériových. Obsahují nutné aerodynamické prvky pro ideální chlazení brzd, rozvod vzduchu a přítlak, vyztužení speciální trubkovou klecí, zvětšený rozchod kol a obrovské brzdy. Karbonové kotouče mají průměr 380 mm vepředu a 340 mm vzadu. Vozy používají pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx o rozměrech 265/660 R18 vepředu a 280/660 R18 vzadu.
Matador sponzoruje britské závody off-road (foto: SV400018.jpg)
MSA Off-Road Championship. Zástupci slovenského výrobce pneumatik vidí novou sponzorskou smlouvu jako výsledek svých dlouhodobých aktivit v motoristickém sportu. „Chceme, aby se lidé účastnili a užívali si podívanou na akcích vozů 4x4.“ říká k tomu Graham Middleton, ředitel Matador Tyre Sport UK, a dodává: „Na druhou stranu nám to dovolí přiblížit se motosportu z jiného úhlu a rozšířit sportovní portfolio.“ Matador má zájem o dlouhodobou spolupráci s MSA. Pro závodní účely jsou připraveny dezény Wiesental (určený do bláta) a Izzarda (vzorek pro všechny typy terénu). Závod je náročnou zkouškou vozů a schopností pilotů v nejrůznějším terénu, rozdělený do pěti dvoudenních safari. Jezdí se po celé Británii, od větrných plání skalnatých svahů Walesu, až po bažinaté Skotsko.
Ředitel závodní série Selwyn Kendrick je novým sponzorem také nadšen. „Spojením se sportovním oddělením společnosti Matador jsme velmi potěšeni, je to partner, který sdílí naší vášeň. Graham Middleton strávil poslední rok tím, že účastnil našich akcí a nyní nám poskytuje podporu při posunování našeho sportu vpřed. Graham má spoustu nápadů a my plně očekáváme, že se Matador stane velice aktivním při jejich podpoře.“
Horváth Gumi se přejmenoval na Matador
Po splnění všech podmínek smlouvy mezi společností Matador a.s. a servisně-obchodní sítí Horváth Gumi, Kft. a po schválení příslušnými orgány je Horváth Gumi, Kft. přejmenována na Matador Hungaria Kft. Společnost Matador tak rozšiřuje svou prodejní síť o šest nových poboček. Spolu s servisně-prodejní sítí Matador Slovensko, která disponuje 30 pobočkami a obchodní sítí Obnova Brno s 20 prodejními body tak vzniká základní maloobchodní prodejní síť Matadoru. Smlouvu o koupi společnosti Horváth Gumi, Kft. se sídlem v Győri v Maďarské republice podepsal prezident společnosti Matador a.s., Štefan Rosina, s panem Józsefem Horváthem, majitelem Horváth Gumi, Kft., dne 7. října 2005 v Půchově. Podpisem smlouvy se společnost Matador stala od 1.1. 2006 stala 100% vlastníkem obchodního podílu maďarské společnosti.
Yohohama rozšiřuje kapacitu
Společnost Yokohama Rubber Co., Ltd., oznámila rozšíření produkce výroby pneumatik, určených pro vozy off-road. 50% nárůst produkce zajistí společnost vybudováním nových výrobních prostor v areálu továrny v Onomichi. Práce na novém zařízení začnou v únoru a Jokohama počítá se začátkem výroby v listopadu 2006. Tento projekt zvýší měsíční produkci terénních pneumatik Yohohama z momentálních 1100 na 1620 tun měsíčně (měřeno v množství spotřebované gumy) v roce 2009. Společnost na tento projekt vyčlenila pět miliard yenů, což je přes 35 milionů euro.
Továrna Bridgestone vyrobila 200 000 000 pneumatik
Dnem 20. ledna 2006 byla v továrně na výrobu pneumatik Bridgestone v Béthune, v severní Francii, vyrobena pneumatika s pořadových číslem 200 000 000. Novináři se přidali k managementu společnosti při inspekci kvality a kontrole přelomové pneumatiky. Šlo o 18 palcový dezén Bridgestone Potenza RE050 z kategorie ultra-high-performance. Všech 350 zaměstnanců se také sešlo ke společné fotografii. Výroba pneumatik začala v Béthune v červnu 1961 společností Firestone. V roce 1988 převzala továrnu společnost Bridgestone a stala se největším zaměstnavatelem ve městě, když nabídla více než 1500 pracovních míst. Je zajímavé, že vyrobit prvních 100 milionů pneumatik trvalo 30 let, ale dalších 100 milionů bylo vyrobeno za poloviční čas. V roce 2001 započala v továrně rozsáhlá tříletá investice do nových výrobních linek, speciálně pro výrobu pneumatik UHP (ultra-high-performance). Společnost tak začala přenášet do praxe své zkušenosti z prestižních závodů formule 1.
„Všichni naši zaměstnanci mohou být pyšní i na fakt, že velký objem výroby našich vysoce kvalitních produktů probíhá souběžně se stálým zvyšováním bezpečnosti,“ dodává Bruno Carpon, ředitel továrny a vrchní manažer. „Produkce pneumatik dosahuje 25 000 kusů denně. Pokud budeme pokračovat tímto tempem, můžeme očekávat 300 milionů vyrobených pneumatik za 13 let.“
K tomuto článku nejsou vloženy žádné komentáře.