Pneurevue.cz » Aktuality » Průmysl » Pirelli a rally: slavná tradice pokračuje

Pirelli a rally: slavná tradice pokračuje

 
Pirelli

čtvrtek, 21. ledna 2021

Tento týden se koná 89. ročník Rally Monte Carlo a s ní startuje i nový světový seriál rally (WRC). Výhradním dodavatelem pneumatik pro tuto a další dvě sezony se stala značka Pirelli.

 

Pirelli se účastní WRC víceméně nepřetržitě již od uvedení seriálu v roce 1973. První vítězství společnost zaznamenala hned téhož roku v Polsku s Fiatem 124, řízeným Achimem Warmboldem. Jezdecké tituly byly poprvé rozdělovány v roce 1979 a značka Pirelli dopomohla k titulu Walteru Röhrlovi za volantem Fiatu 131 Abarth hned o rok později. Další díl tohoto úspěšného příběhu tedy právě začíná. 

„Při výrobě závodních pneumatik pro rally jsme využili zkušeností získaných ze závodů formule 1, ale také z dalších motoristických disciplín a oblastí vysoce výkonných silničních pneumatik,“ říká Terenzio Testoni, ředitel Pirelli pro rallysport. Navzdory přerušení výroby, které způsobila pandemie Covid-19, Pirelli dodržela svůj vývojový plán a pneumatiky řady WRC poprvé veřejnosti představila v rámci soutěže na Sardinii v říjnu minulého roku. Takzvaný „shakedown“  (seznamovací trénink) tu s prvními pasažéry absolvovali Andreas Mikkelsen a Petter Solberg s vozem Pirelli Citroën C3 WRC.

Sezona WRC znamená komplexní zatěžkávací test pro každého dodavatele pneumatik – počínaje nevypočitatelnými podmínkami legendární soutěže Rallye Monte Carlo. Týmy zde mají k dispozici sněhové dezény  Pirelli Sottozero Snow – s hřeby nebo bez – nebo  řadu dezénů a směsí pro asfaltový povrch.

Pro extrémní podmínky skandinávské zimy, kterým posádky čelí například při Švédské rally, budou k dispozici pneumatiky Pirelli Sottozero Ice. Každá je vybavena 384 hřeby, jež se doslova zakousnou do povrchu a poskytují neuvěřitelnou úroveň přilnavosti, ale zároveň musí být schopna udržet hroty  i v úsecích, kde led taje.

Ve zbytku sezony čelí týmy a jezdci celému spektru různých etap na šotolině. Každá pneumatika Pirelli Scorpion, určená speciálně na štěrk, bude k dispozici v tvrdých a měkkých směsích. Musí zvládnout jak extrémní horko a kamenité silnice Středomoří, například při Italské rally na Sardinii, tak obstát ve specifických podmínkách ve Finsku. Současně musí nabídnout přilnavost na blátě a mokru, jak tomu bývá třeba ve Walesu.

S podobnou rozmanitostí se lze setkat i u soutěží na asfaltovém povrchu – pro tyto závody bude k dispozici pneumatika Pirelli P Zero v tvrdých a měkkých směsích. Všechny pneumatiky určené pro jízdu na asfaltu musí být zároveň vhodné pro použití na suchém i mokrém povrchu. Pro extrémní podmínky je k dispozici pneumatika Pirelli Cinturato, jež je schopna si poradit i se stojatou vodu.

Ze zkušeností značky ve vrcholném  motoristickém sportu následně těží všichni uživatele pneumatik Pirelli – např. Pirelli Cinturato, zvláště rozšířené v první výbavě, či  Pirelli P Zero – „vlajková loď“ společnosti – využívají technologie, jež se zrodily a otestovaly právě na závodních tratích různých disciplín. Podobně jako technologie pro zimní podmínky nebo pneumatiky run-flat.

Předběžný kalendář MS v rally 2021
Rallye Monte Carlo – 21.-24. ledna
Rally Sweden 11.-14. února
Rally Croatia – 25. dubna
Rally Portugal – 23. května
Rally Sardinia – 6. června
Safari Rally – 27. června
Rally Estonia – 18. července
Rally Finland – 1. srpna
Rally GB – 22. srpna
Rally Chile – 12. září
Rally Catalunya – 17. října
Rally Japan – 14. listopadu

 
 

Související články

 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz