Pneurevue.cz » Aktuality » Průmysl » Od pneumatiky k integrovaným řešením
Společnost Continental představila pátou generaci pneumatik Conti Eco pro nákladní dopravu. Akce, kterou při této příležitosti uspořádala ve svém novém sídle v Hannoveru a posléze v prostorách svého protektorovacího závodu a sídle R&D v nedalekém Stöckenu, byla svým rozsahem, složením účastníků a účastí top managementu společnosti důkazem toho, jaký význam události, potažmo této části svého byznysu přikládá. Na návštěvníky, mezi které patřil i zástupce Pneu revue, čekal velmi intenzivní program, který představil nejen pneumatiky samotné, ale i celý „ekosystém“, který se kolem užitkových pneumatik zformoval a který nemůže ignorovat žádný prémiový výrobce.
Nový produkt pružně reaguje na dynamické regulační prostředí tím, že splňuje všechny požadavky taxonomie EU pro vozové parky. Pátá generace užitkových pneu Continental umožňují dopravním společnostem výrazně snížit spotřebu paliva a emise CO2 v regionálním i dálkovém provozu a snížit náklady. S novou generací pneumatik Conti Eco se vývojovým expertům podařilo sladit protichůdné cíle - optimalizaci valivého odporu a vysoký kilometrový výkon - na nejvyšší možnou úroveň současných poznatků. Pneumatiky jsou nyní k dispozici v provedení Conti Eco HS 5 pro řízenou nápravu a Conti Eco HD 5 pro hnací nápravu.
Společnost Continental na vývoji nové produktové řady intenzivně pracovala několik let a před uvedením na trh provedla rozsáhlé testování. „Nepochybujeme o tom, že našim zákazníkům nabízíme správnou pneumatiku ve správný čas,“ řekl Ferdinand Hoyos, vedoucí sekce pneumatik pro náhradní potřebu v zemích EMEA, který osobně hosty přivítal. Rostoucí provozní a personální náklady, investice do udržitelnosti a rychle se měnící právní prostředí, to vše patří mezi nejčastěji zmiňované výzvy pro provozovatele vozových parků v Evropě. Nedávná studie provedená společností Boston Consulting pro Evropskou asociaci dodavatelů automobilového průmyslu (CLEPA), o níž ještě bude řeč, ukazuje, že náklady jsou stále tím hlavním rozhodovacím faktorem, ale že témata udržitelnosti nabývají na významu a stávají se nákupním kritériem - a to jak v oblasti OEM vybavení, tak i náhradní potřeby. „Udržitelnost a nákladová efektivita jdou ve společnosti Continental již dlouho ruku v ruce," vysvětluje Hoyos. „A zájem o tuto oblast nyní na celém trhu neustále roste, což naší strategii dodává další váhu.“
S novou, pátou generací pneumatik Conti Eco Continental snižuje počet svých řad pneumatik pro nákladní dopravu. „Naše nová pneumatika navazuje na své úspěšné předchůdce - Conti EcoPlus Gen3+ pro dálkovou přepravu a Conti EcoRegional Gen3+ pro regionální dopravu,“ vysvětluje Hinnerk Kaiser, který je ve společnosti Continental zodpovědný za vývoj nákladních a autobusových pneumatik. „Nová pneumatika Conti Eco spojuje nejlepší vlastnosti pneumatik Conti EcoPlus a Conti EcoRegional a povyšuje je na novou úroveň.“
To je možné díky optimalizovanému valivému odporu a vyššímu kilometrovému výkonu – klasicky protichůdným cílům ve světě vývoje pneumatik. „V minulosti, pokud pneumatika jezdila mimořádně hladce, a proto potřebovala méně hnací energie, to mohlo být na úkor robustnosti a životnosti,“ vysvětluje Kaiser. Nyní se vývojáři pneumatik ve společnosti Continental soustřeďují na „kilometrově neutrální řešení“ při zlepšení valivého odporu, a to ve všech komponentech - v konstrukci pláště, běhounu, kontuře a dezénu. Běhouny s dvouvrstvou konstrukcí (cap base) a inovativními druhy směsí umožňují vysoký kilometrový výkon a značnou robustnost při současné optimalizaci valivého odporu. Směs pro kontakt s vozovkou (cap) umožňuje vývojářům zaměřit se na kilometrový výkon a robustnost.
Celý článek si přečtěte v Pneu revue 2/24, která vychází 13.6.24. Dozvíte se také, jak vypadá nové sídlo Contnentalu v Hannoveru a kolik nákladních pneumatik se již naprotektorovalo v závodě ve Stöckenu, kde jsme byli již při jeho otveření na podzim 2013. A zdaleka to není jediná exkluzivní reportáž, která v novém čísle vyjde...