Pneurevue.cz » Aktuality » Průmysl » Michelin zůstává nejcennější značkou pneumatik
Michelin obhájil svůj titul jako nejcennější značky pneumatik na světě, a to i přes 9procentní snížení hodnoty na 7,2 miliardy dolarů. Stojí to v nejnovější zprávě přední nezávislé poradenské organizace Brand Finance, která hodnotu značek dlouhodobě monitoruje.
Kromě výpočtu celkové hodnoty značky určuje Brand Finance také relativní sílu značek prostřednictvím vyváženého přehledu metrik, které hodnotí marketingové investice, vlastní kapitál a výkonnost podniků. Spolu s úrovní tržeb je síla značky klíčovou hnací silou její hodnoty.
Michelin si zachovává svůj titul nejsilnější značky v odvětví s indexem Brand Strength Index (BSI) 86,30 ze 100 možných a ratingem AAA. Michelin je jedinou značkou v žebříčku, která dosáhla hodnocení AAA. S velkým odstupem za Michelinem se umístil Bridgestone s BSI 78,10.
Odvětví pneumatik v uplynulém roce výrazně utrpělo, což se odrazilo v žebříčku, kdy sedm z deseti značek pneumatik ztrácí na hodnotě. Jedná se např. o Continental (hodnota značky klesla o 28 procent na 3,4 miliardy dolarů), Goodyear (pokles o 10 procent na 1,9 mld.) a Hankook (pokles o 8 procent na 1,5 mld.). Tento trend lze připsat nejistotám trhu a drastické změně požadavků ze strany zákazníků. Čína, největší automobilový trh na světě, zaznamenala v roce 2018 prudký pokles prodeje automobilů, a to poprvé za 20 let.
Italská společnost Pirelli a japonské Sumitomo jsou jedinými dvěma značkami pneumatik v žebříčku, které zaznamenaly pozoruhodné zvýšení hodnoty, a to o 6 procent na 1,6 miliardy dolarů a o 33 procent na 801 milionů USD. Za jejich přednosti považuje Brand Finance strategickou diverzifikaci, snahu odlišit se od konkurence a v případě Pirelli také historické dědictví.