Pneurevue.cz » Aktuality » Průmysl » Kraiburg věří v nové příležitosti pro protektorování
Kraiburg Austria uzavřel klíčové hospodářské ukazatele roku 2020 na úrovni roku 2019, což vzhledem k výjimečné globální situaci považuje za velký úspěch. Za klíčové faktory považuje Kraiburg včasnou a důraznou reakci v počátcích pandemie, která rozptýlila obavy a nejistoty ohledně fungování dodavatelského řetězce. Kraiburg také prokázal všestrannost a flexibilitu ve výrobním procesu, když v závodě v Geretsbergu okamžitě integroval hygienická opatření.
Výroba díky tomu mohla fungovat nepřetržitě při záruce bezpečnosti pro všechny zaměstnance. Souběžně s tím společnost ve své administrativní části zavedla home office a inteligentní pracovní kapacity, čímž zachovala kontinuitu spolehlivé komunikace se zákazníky a špičkového zákaznického servisu. Tým reagoval rychle a individuálně na různé potřeby a požadavky, stejně jako úzce spolupracoval s protektoráři. K pozitivnímu celkovému výsledku nakonec přispěly extrémně silné letní měsíce a pokračující dobré podzimní prodeje.
I přes pokračující pandemii Kraiburg hledí do roku 2021 optimisticky. „Poptávka v prvním čtvrtletí byla na očekávané úrovni,“ komentoval Holger Düx, obchodní ředitel Kraiburg Austria. „Dodal, že současný vývoj nákladů představuje velkou výzvu. Náklady na dopravu se za posledních pět měsíců zvýšily přibližně šestinásobně kvůli umělému nedostatku kapacit a problémy s rotací kontejnerů. Dodavatelé surovin přirozeně do značné míry promítají tyto dodatečné náklady do svých cen. „Jelikož v krátkodobém horizontu nejsou v dohledu žádné změny, nezbývá nám nic jiného než od 1. dubna zvýšit naše ceny,“ dodal „Bude to mezi 15 a 20 centy za kilogram v závislosti na skupině produktů.“ Většina výrobců nových prémiových pneumatik již začátkem března zvýšila své ceny v celé Evropě o dvě až tři procenta. „Nárůst u asijských výrobců bude pravděpodobně ještě dramatičtější, aby částečně kompenzoval zvýšené náklady na dopravu,“ říká Stefan Mayrhofer, výkonný ředitel Kraiburgu. „V důsledku toho by konkurenční výrobky z východu, které se prodávají především cenou, mohly hodně ztratit na přitažlivosti. Navíc asijští výrobci stejně jako zavedení evropští výrobci stále bojují s výpadky v dodávkách surovin.
Kraiburg věří, že v roce 2021 vyvstanou nové příležitosti pro vysoce kvalitní protektorování. Chystá také inovace včetně vlastního systému TPMS.
Ilustrační foto