Pneurevue.cz » Aktuality » Průmysl » „Futuricum“ znamená přítomnost
Elektrický pohon se stává stále častěji tématem i pro provozovatele těžkých nákladních vozidel. To nenechává klidnými výrobce pneumatik, např. Continental, který spolupracuje s výrobci nákladních vozidel a autobusů na řešeních pneumatik, která splňují specifické požadavky těchto vozidel. V současné době Continental testuje na své zkušební trati Contidrom v severním Německu své pneumatiky na elektrickém nákladním voze od specialisty na elektromobilitu, firmy Futuricum.
Nákladní vůz Futuricum, který DPD Švýcarsko nasazuje v regionální dopravě od března 2021, je postaven na podvozku Volvo FH a elektrickou pohonnou jednotku instalovala mateřská společnost Futuricum Designwerk Products AG. 19tunový vůz dává výkon 680 koní a nese největší baterii pro nákladní vozidla v Evropě s kapacitou 680 kWh. Dojezd bez nákladu je až 760 km na jedno nabití.
„Vůz je ve švýcarském regionálním provozu od začátku roku a v současné době obouvá pneumatiky produktové řady Continental EcoRegional,“ říká Hinnerk Kaiser, vedoucí vývoje pneumatik pro nákladní a autobusové pneumatiky společnosti Continental. „Kombinace Conti EcoRegional HS3 a HD3 umožňuje vysoký kilometrový výkon a extrémně nízký valivý odpor a splňuje tak základní požadavky pro ekonomický provoz elektricky poháněných užitkových vozidel.“ Ovšem pro elektrická vozidla budoucnosti to již nestačí.
Cílem současné série testů je dále zvýšit účinnost a Continental klade zvláštní důraz na prodloužení dojezdu snížením valivého odporu. Původní pneumatiky porovnává s dezény Conti EfficientPro a zkouší i zcela nové prototypy pneumatik. Conti EfficientPro je osvědčený produkt speciálně vyvinutý pro přepravu na dlouhé vzdálenosti s důrazem na palivovou účinnost. Zmíněné prototypy pak Continental vyvíjí a vyrábí ve svém zařízení na výzkum a vývoj pneumatik v Hannoveru-Stöckenu v Německu. K vyřezávání dezénu se používá robotika , ovšem konečné slovo při dolaďování a finalizaci vzorků mají zkušené ruce rytců.
Celý článek si přečtěte v Pneu revue č. 3 / 2021