Pneurevue.cz » Aktuality » Průmysl » Čínské pneumatiky a cla. Co bude dál?
Začátkem května Evropský soudní dvůr rozhodl, že antidumpingová a antisubvenční cla uvalená na čínské nákladní pneumatiky v roce 2018 musí být zrušena. Nejméně dva z předních čínských výrobců pneumatik, kterých se týká původní celní rozhodnutí z roku 2018, povzbuzují své evropské zákazníky, aby požadovali vrácení tarifů za pneumatiky pro nákladní automobily a autobusy, které již zaplatili. Triangle Tire je v tomto bodě nejhlasitější, pokud jde o podporu svých zákazníků, ale nikoli jediný.
Začátkem května Evropský soudní dvůr rozhodl, že antidumpingová a antisubvenční cla uvalená na čínské nákladní pneumatiky v roce 2018 musí být zrušena. Nejméně dva z předních čínských výrobců pneumatik, kterých se týká původní celní rozhodnutí z roku 2018, povzbuzují své evropské zákazníky, aby požadovali vrácení tarifů za pneumatiky pro nákladní automobily a autobusy, které již zaplatili. Triangle Tire je v tomto bodě nejhlasitější, pokud jde o podporu svých zákazníků, ale nikoli jediný.
Od 4. května 2022 měla Evropská komise (EK) jako žalovaný a Marangoni jako vedlejší účastník právo podat odvolání do 60 dnů.
Bude-li v odvolacím řízení potvrzen zrušující rozsudek, má EK dvě možnosti: buď nepodniknout žádné kroky a v takovém případě mohou být všechna antidumpingová a antisubvenční cla na žádost plně vrácena, nebo komise může znovu otevřít vyšetřování za účelem implementace rozsudků a vyřešení jakýchkoli problémů v nich zjištěných.
Pokud Komise znovu otevře vyšetřování, je pravděpodobné, že upraví celní sazby. Nelze však říci, jak dlouho bude odvolání trvat a jaký bude výsledek. Vzhledem k tomu, že doba, po kterou mají zákazníci nárok na vrácení cla, je omezena na tři roky od doby, kdy byla cla zaplacena, dotčeným, tedy těm, kteří mohou žádat o refundaci, již běží. Jakékoli žádosti o vrácení se podávají příslušnému celnímu orgánu členského státu.