Pneurevue.cz » Aktuality » Průmysl » Čidla bez baterií se stávají realitou
Společnost Sumitomo Rubber Industries (SRI) vyvinula technologii, která vyrábí elektrickou energii z rotace pneumatik a dodává ji do periferních senzorů pneumatik. Společnost tvrdí, že to představuje zásadní průlom v rozvoji budoucí mobility. Řešení testuje na pneumatikách své značky Falken.
SRI vyvinula technologii v úzké spolupráci s profesorem Hiroši Tanim z univerzity Kansaj a její převratnost spočívá v přidání funkce nabíjení pomocí „sběrače energie“ umístěného na vnitřní straně pneumatiky. Statická elektřina generovaná během otáčení pneumatiky je využívána k nabíjení elektrického obvodu, který aktivuje a dodává energii externímu senzoru.
Aby se výrazně zvýšil generovaný výkon, byly optimalizovány struktury a materiály podílející se na získávání energie ze tření. Ověřovací testování SRI ukázalo, že když pneumatika rotuje rychlostí 50 km / h, systém produkuje více než 800 W energie, což je dostatečné množství k aktivaci externího senzoru bez použití baterií a dosažení nepřetržitého přenosu Bluetooth Low Energy (BLE).
„Dosud byla omezená životnost baterie senzorových zařízení jednou z největších překážek ve využití pneumatiky jako zdroje dat,“ říká Dr. Bernd Löwenhaupt, generální ředitel společnosti Sumitomo Rubber Europe GmbH. „Nový vynález je proto důležitý pro celou zastřešující technologii Sensing Core od společnosti SRI, která má obrovský potenciál pro budoucí aplikace v autonomní dopravě.“