Pneurevue.cz » Aktuality » Průmysl » Brand Finance 2023, Michelin nejdražší, Sailun roste nejrychleji
Michelin je podle společnosti Brand Finance nejhodnotnější a současně nejsilnější značkou s indexem síly 88,1 bodu ze 100 možných a odpovídajícím hodnocením AAA. Brand Finance vypočítává tržní hodnotu značek, hodnotí jejich „sílu“ a hodnotu z hlediska udržitelnosti. V žebříčku tržní hodnoty předních světových značek pneumatik došlo letos k několika posunům. Konkrétně Sailun přeskočil Linglong na 11. místo v kategorii tržní hodnoty. A společnost MRF si letos polepšila dokonce o dvě příčky z 15. na 13. místo.
Za zmínku však stojí i to, že Sailun se stal letos nejrychleji rostoucí značkou co do hodnoty. Nejenže její hodnota rostla rychleji než jakékoli jiné značce z první patnáctky a dosáhla hodnoty 0,7 miliardy dolarů, což ji staví na úroveň značek Linglong, MRF, Cooper a nedaleko od desáté v pořadí Giti, ale rostla současně dvakrát rychleji než druhá nejdynamičtější značka.
Konkrétně hodnota značky Sailun vzrostla v porovnání s rokem 2022 o 6 %. Druhou nejdynamičtější značkou pneumatik v žebříčku Brand Finance byla MRF, která vzrostla o 3 %. Z tradičních značek si Michelin polepšil o 2 % a v dobré kondici zůstává i Pirelli, jejíž hodnota oproti roku 2022 vzrostla o 1 procento.
Na opačném spektru jsou značky Dunlop a Hankook, jejichž hodnota podle Brand Finance poklesla v dvojciferném řádu, zatímco menší pokles zaznamenalo i dalších pět značek z první desítky. Prudký pokles hodnoty značky Dunlop je špatnou zprávou pro koncern Goodyear, stejně jako tříprocentní ztráta hodnoty u Cooperu. Jinými slovy, všechny tři nejvýznamnější značky Goodyearu se za posledních 12 měsíců zmenšily o 2 až 18 procent.
Graf: Brand Finance 2023 a tyrepress.com