Pneurevue.cz » Aktuality » Produkty » Nový Hankook Winter i*cept evo 3 sází na směrovost
Hankook aktualizuje svou řadu zimních pneumatik UHP a uvádí na trh novou řadu Winter i*cept evo 3 pro cestovní vozy a Winter i*cept evo 3 X pro SUV. Tyto nově vyvinuté řady pneumatik se zaměřují nejen na měnící se klimatické podmínky v Evropě, ale také na požadavky hybridních vozidel a elektromobilů, protože výrobci budou své vozy vybavovat těmito novými pneumatikami Hankook UHP již v první výbavě. Vývojoví inženýři společnosti poprvé zvolili na svých nových vlajkových zimních pneumatikách směrový dezén běhounu.
„V důsledku klimatických změn se průběh zimy v Evropě změnil — mírné teploty se střídají s náhlým nástupem zimy, která přináší mráz a sníh, a suché dny jsou nečekaně přerušeny silnými dešti,“ říká Klaus Krause, vedoucí Evropského výzkumného a vývojového centra ETC v německém Hannoveru. "Dokonce i mokré listí na povrchu vozovky může velmi rychle vytvořit nebezpečné jízdní podmínky," dodává.
Hlavní přednost třetí série i*cept evo se skrývá v běhounu pneumatiky. Kromě přírodních pryskyřic se zde používají také speciální přísady, které zajišťují, že pneumatika zůstává vždy pružná, zejména při nízkých teplotách, a zároveň dosahuje výrazného zlepšení přilnavosti na mokrých površích..
To také potvrzuje nejnovější test zimních pneumatik, který provedl přední evropský automobilový magazín AutoBild. V posledním vydání (č. 38 ze 17. září 2020) zveřejnil výsledky testů celkem 56 pneumatik ve velikosti 245/45 R 18 100 V na vozech BMW řady 5. Výsledek: pouze šest pneumatik bylo doporučeno bez výhrad a získalo nejvyšší hodnocení „příkladná“, a mezi nimi byly i nové pneumatiky Hankook Winter i*cept evo 3.
Pneumatiky jsou velmi dobře vyvážené pro zimní pdomínky díky technickým inovacím, zejména co se týče použitých polymerů a samotného vzorku běhounu. Použití přírodních borovicových pryskyřic zajišťuje potřebnou flexibilitu ve velkém rozsahu teplot a tím pomáhá zlepšit přilnavost na zimních i mokrých silnicích díky zvýšené pružnosti dotykové plochy pneumatiky. V kombinaci se směrovým dezénem je přilnavost na sněhu a mokrých površích dále optimalizována. Účinné vytlačování vody (nebo bláta či rozbředlého sněhu) prostřednictvím dvou hlavních drenážních drážek, které jsou o 20 % širší a ve tvaru písmene V, hraje důležitou roli při dalším snižování rizika aquaplaningu. Brzdná dráha na mokrých vozovkách se též snížila, a to o 7% a na zasněžených silnicích až o 10 % oproti předchozím vzorům běhounu. Kromě přírodních pryskyřic se používá vysoce disperzní sloučenina nanočástic oxidu křemičitého, doplněná dalšími přísadami, zvyšujícími trakci. Spolu s dále optimalizovaným poměrem gumy a drážek v běhounu je řada Winter i*cept evo 3 velmi dobře připravena na rozmatité podmínky evropské zimy.
Minimalizace pohybů dezénových bloků je dosažena optimalizovaným uspořádáním a dezén 3D drážek má pozitivní vliv na oděr a také zajišťuje vysokou úroveň jízdní stability. Maximalizované efekty hran také zlepšují obecné handlingové vlastnosti.
Nová řada Winter i*cept evo 3 byla vyvinuta speciálně pro použití na výkonných vozidlech s velkým točivým momentem. Zesílená konstrukce kostry zajišťuje vysokou jízdní stabilitu a pevné jádro patky udržuje optimalizované umístění na ráfku. V kombinaci se širokým ramenem pneumatiky a optimalizovaným dezénem bloku zajišťuje přesnější odezvu řízení a lepší přilnavost při zatáčení a optimalizovanou ovladatelnost i na suchých vozovkách. Ramenní oblast nové zimní pneumatiky Hankook UHP se širokými ramenními bloky také poskytuje potřebnou tuhost běhounu, čímž zvyšuje stabilitu v zatáčkách i při vyšších rychlostech.
Obě vrainty nové pneu běhounu se vyrábějí převážně v moderním evropském výrobním závodě Hankook v Maďarsku. Winter i*cept evo 3 pro osobní automobily bude k dispozici v 50 velikostech od 17 do 21 palců s šířkou běhounu od 195 do 295 mm a profilech 60 - 30 a v indexech rychlosti od H do W. Verze pro SUV, Winter i*cept evo 3 X, je v současné době k dispozici ve 45 velikostech od 17 do 22 palců s šířkou běhounu od 215 do 315 mm, v sériích 65 - 30 a v indexech rychlosti od H do W. V průběhu příštího roku se bude řada nadále rozšiřovat, a budou tak průběžně nahrazovány předchozí řady.