Pneurevue.cz » Aktuality » Produkty » Nová generace Cinturato All Season představena on-line
Safety on move – Bezpečnost v pohybu – to je slogan, pod kterým společnost Pirelli uvedla novou generaci celoročních pneumatik Cinturato All Season. Stalo se tak při on-line tiskové konferenci, organizované 2. února z Milána. Novou pneumatiku představil Pierangelo Misani, šéf oddělení výzkumu a vývoje italského výrobce. Cinturato All Season SF2, tak se nový produkt celým jménem nazývá, čerpá z bohatých zkušeností Pirelli při vývoji tohoto segmentu a přináší řadu nových technologií.
Tou základní je tzv. adaptivní technologie, tj. přizpůsobení pláště podmínkám vozovky a prostředí. „Např. při jízdě na sněhu je třeba sníh udržet v drážkách, protože kontakt sníh-sníh je lepší než kontakt guma-sníh. Jiné je to při jízdě na mokru, kdy je třeba naopak vodu zpoza běhounu maximálně odvádět,“ říká Misani. Každý dezénový prvek plní svoji funkci. Např. 3D lamely, které Pirelli přirovnává svým tvarem k diamantu, zajišťují přilnavost především na sněhu a ledu. Naopak podélné drážky o celkové délce 3,8 m zajišťují odvod vody s účinností až 14 litrů za sekundu. Pneumatika se vyznačuje bleskovou reakcí na řízení, která je navíc velmi lineární – a to i při prudkých výkyvech volantu. Pirelli to demonstrovala na názorném videu. Nové Cinturato All Season SF2 má údajně až o 50 % vyšší kilometrový proběh než předchůdce a je též výrazně tišší – v tomto směru prý lídr v segmentu. Pneumatiku na videu vyzkoušel a okomentoval také Nico Rosberg, mistr světa formule 1 z roku 2016. Podíl celoročních pneumatik průběžně roste – Pirelli hovoří o 15 – 20 % podle země. Zástupce firmy prozradil, že o celoroční pneumatiky již mají zájem i výrobci automobilů pro první výbavu – Pirelli společně s nejmenovanou automobilkou již jeden dezén testuje. Zástupci Pirelli též využili tiskové konference k rekapitulaci loňské novinky P7 Cinturato, kde mimo jiné upozornili, že některé modifikace tohoto dezénu nesou logo Elect a jsou tedy optimalizovány pro elektromobily a plug-in hybridy. Pirelli již od první generace P7 prodala na 120 milionů kusů tohoto pláště. A jako avízo manažeři zmínili připravovanou premiéru Cinturato Winter 2.