Pneurevue.cz » Aktuality » Produkty » Hankook Winter i*cept RS3
Společnost Hankook Tire představila pneumatiku Hankook Winter i*cept RS3, která slibuje kratší brzdnou dráhu na zasněženém povrchu a lepší ovladatelnost na zledovatělé a mokré vozovce. Tento vylepšený nástupce několikrát oceněné zimní pneumatiky i*cept RS2 využívá nejnovější technologie a svého předchůdce významně překonává, uvádí Hankook. Hankook Winter i*cept RS3 je na evropském trhu k dispozici v 71 rozměrech pro ráfky o průměru 14 až 17 palců, včetně čtyř variant Hankook Runflat.
Vývojový tým Hankook dokázal pomocí nových mikrohran zvětšit ramenní plochu pneumatiky Winter i*cept RS3, čímž se zlepšila trakce i boční přilnavost při průjezdu zatáčkami na sněhu. Nový dezén ve tvaru obráceného V a 3D lamely rovněž zajišťují stabilnější brzdný výkon a kratší brzdnou dráhu na zasněžených silnicích. V porovnání s předchozí pneumatikou tak Winter i*cept RS3 nabízí až o čtyři procenta kratší brzdnou dráhu na sněhu. Kromě toho se na zlepšení přilnavosti a brzdného výkonu významně podílela také minimalizace pohybu bloků pomocí „zubatých“ 3D lamel.
Pro větší bezpečnost na zledovatělých vozovkách vývojáři zlepšili tuhost běhounu pneumatiky. Výsledek je patrný z interních testů, které ukazují, že bloky běhounu jsou o jedno procento tužší v horizontálním směru a o tři procenta tužší ve vertikálním směru ve srovnání s pneumatikou Winter i*cept RS2. Řidiči mohou těžit z výrazně lepší přilnavosti i na ledu.
Zimní pneumatika i*cept RS3 navíc využívá různé technologie pro dosažení účinného odvodu vody z pneumatiky, což vede k vysoké jízdní stabilitě i na mokré, blátivé nebo rozbředlé vozovce. Kromě širokých drážek běhounu ve tvaru písmene V jsou jednotlivé bloky na povrchu protkány také malými drážkami. To umožňuje rychlý odtok vody a znatelně snižuje riziko vzniku aquaplaningu. Tomu napomáhá i nový, překrytý dezén ve tvaru písmene W, který navíc nabízí lepší kontrolu nad řízením za deště.
Díky nové generaci směsi Aqua Pine Compound se vývojářům podařilo zkrátit brzdnou dráhu na mokré vozovce. Tradičně se při použití směsí s plným obsahem siliky snižuje kilometrový potenciál. Společnost Hankook však uvádí, že její nová směs materiálů, která je založena na přírodních pryskyřicích, tento kompromis překonává a dosahuje jak snížení otěru, tak zvýšení brzdné účinnosti. Zimní pneumatika i*cept RS3 tak dosahuje až o sedm procent kratší brzdné dráhy na mokré vozovce a zároveň nabízí až o deset procent vyšší kilometrový výkon než její osvědčená předchůdkyně. Nová směs materiálů také zajišťuje lepší spojení mezi pneumatikou a vozovkou, čímž se snižuje prokluz a zvyšuje kilometrový výkon.
Testovací zařízení Hankook Tire Technotrac ve finském Ivalo hraje klíčovou roli při optimalizaci zimních pneumatik Hankook. Společnost uvádí, že toto místo nabízí ideální podmínky pro rozsáhlé testování výsledků její výzkumné a vývojové práce v různých zimních podmínkách.