Pneurevue.cz » Aktuality » Obchod » Workshop o moderních metodách pneuservisu
Dalším příspěvkem na poli digitalizace pneuservisních činností je projekt TYRESERVICE velkoobchodu GPD a.s. Je to společné dílo GPD a vývojové společnosti CGC Consulting, což je na poli IT řešení známé jméno podepsané pod většími projekty v oblasti malo/velkoobchodu, jako např. HP Tronic Zlín (Datart). Co to tedy je TyreService? Ve zkratce TyreService je software pro správu všech procesů, se kterými se ve středních a velkých auto- a pneuservisech setkáváme. Všechny agendy systému jsou vzájemně provázané a mají jediný cíl – zefektivnit činnost servisních jednotek a přinést jim úspory, které jsou v době rostoucích nákladů a klesajících marží za zboží jednou z mála cest jak získat konkurenční výhodu.
Koncem léta uspořádaly společnosti GPD a CGC zajímavý workshop pro pneuservisy s cílem vysvětlit základní principy TyreServisu a na konkrétních případech prezentovat jeho přednosti. Ačkoliv jsou obě společnosti v pozicích dodavatel (CGC) – odběratel (GPD), úspěch takového projektu si nelze představit bez nejužší spolupráce – ani ten nejlepší programátor nemůže vyvinout kvalitní software pro pneuservis bez dokonalé znalosti prostředí, a naopak, znalec prostředí nemůže očekávat valný výsledek, pokud s dodavatelem nesouzní jako jedna rodina. A na prezentaci bylo patrné, že tento vztah mezi GPD a CGC existuje a funguje ku prospěchu projektu.
Otevřenost ve vzájemných vztazích také podporuje věrohodnost a kredibilitu, protože práce s daty a jejich správa jsou samozřejmě velmi citlivá témata. I proto je společná přítomnost zástupců obou firem na jednom pódiu dobrým signálem. GPD bylo v minulosti úspěšným inovátorem a průkopníkem v obchodu s pneumatikami a nyní se vrhá do oblasti, která má blíž k pneuservisu než k velkoobchodu či distribuci. Ale má k tomu dobré předpoklady, neboť díky vlastním maloobchodním provozovnám prostředí dokonale zná a navíc má dlouholeté zkušenosti s organizováním franšízové sítě. V oblasti TyreServisu však čeká GPD dlouhá, mravenčí práce, neboť se jedná o hlubší propojení s partnery než při prodeji zboží.
Celý článek si přečtěte v Pneu revue č. 4/2024