Pneurevue.cz » Aktuality » Obchod » S Goodyearem to jde líp

S Goodyearem to jde líp

 
Pneuservisy_-_objekty

středa, 15. února 2023

Po delší době jsme hovořili s paní Hanou Slavíkovou, která řídí přibližně dvacetičlenný tým brněnského pneuservisu SQS. Moderní budova, v níž sídlí i další společnosti skupiny, svítí do rušné ulice Sokolova po mnoho let a nyní nově v barvách franšízové sítě Premio. Již před několika lety se však SQS rozhodlo změnit „dres“ výrazně červené barvy sítě Firststop a přejít pod křídla konceptu Premio. Plány pozdržel covid, ale dnes je již proces dovršen, což po vizuální stránce znamená i nový kabát budovy s modro-žlutým brandingem, doplněný na šedých skladových halách o velmi kreativní street art uměleckého výtvarného týmu Malujeme jinak.

 

Barva ale není zas tolik podstatná. Co vede maloobchodní firmu k tak zásadní změně, která s sebou nese nemalé finance, stavební úpravy, novou administrativu a jistě i další zátěž? „Jednoznačně obchod, strategie obchodu,“ vysvětluje Hana Slavíková. „Ta je v případě obou firem výrazně odlišná. Goodyear si svou síť dost hýčká, investuje do ní, podporuje ji. Bridgestone se podle mého názoru naopak rozhodl jít spíše velkoobchodní cestou, která řeší především větší objemy prodeje, ale pro nás jako retail není vyhovující. Sice také říkají, že síť je pro ně prioritou, ale ve skutečnosti nám tato obchodní politika postupně generovala podstatně menší zisky. Goodyear podporuje svoji síť ve větší míře, umí lépe operativní leasing, přibylo hodně nových fleetových zákazníků a zvětšuje nám tak obchod. Podporuje síť různými akcemi, např. pojištěním defektů zdarma, kompenzuje ceny bonusovým programem, zajištuje mnoho školení odborných i vzdělávacích a mohu jmenovat dále. V neposlední řadě je velkou výhodou pokrytí vícero značkami od prémia až po budget. S Goodyearem je nám ekonomicky líp,“ shrnuje Hana Slavíková. Se značkou Bridgestone se u SQS nerozešli ve zlém: „Prodáváme a budeme prodávat Bridgestone a Firestone, je to naše srdeční záležitost, ale již ne v takové míře jako v minulosti.“

Hana Slavíková nekritizuje obchodní politiku té které značky, považuje ji za její interní věc, ale na druhé straně musí hájit zájmy firmy. „Stalo se nám, že Barum kousek od nás prodával v minulosti ve výprodejích naše značky za lepší ceny, protože nastavená velkoobchodní politika umožnila, aby je lépe nakoupila i konkurence. To by se u značkové sítě nemělo stávat, pokud máme být opravdovými partnery.“

Celý článek si přečtěte v Pneu revue č. 1/23
 

 
 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz