Pneurevue.cz » Aktuality » Obchod » Nové komerční logo Pirelli
Společnost Pirelli vytvořila speciální logo pro označování pneumatik, které obsahují alespoň 50 % materiálů biologického a recyklovaného původu. Označení bylo poprvé použito na pneumatikách P Zero E. V jejich složení je více než 55 % udržitelných materiálů, což potvrdila společnost Bureau Veritas, světový lídr v certifikaci a akreditace produktů. Ověřování ekologických materiálů třetí stranou bude i nadále standardem u všech budoucích výrobků, které nové logo ponesou.
Původní cíl společnosti Pirelli, stanovený na rok 2025, byl splněn už o dva roky dříve díky projektu P Zero E. Další krok, vytyčený pro vybrané produktové řady do roku 2030, předpokládá použití nejméně 60 % materiálů biologického původu a 12 % recyklovaných materiálů, přičemž z fosilních zdrojů musí pocházet méně než 30 % materiálů. Společnost Pirelli se snaží tyto cíle pravidelně posouvat díky technologickým inovacím všech různých oddělení, která se podílejí na vývoji pneumatik.
Ekologické materiály se do pneumatik Pirelli dostávají z různých zdrojů, někdy téměř kuriózních. Např. lignin, který přispívá k vyšší odolnosti pneumatik, pochází ze šrotu celulózového a papírenského průmyslu. Silika se získává z popela rýžových slupek jako odpadu při pěstování rýže. Cirkulární saze pocházejí z pyrolýzního oleje z vyřazených pneumatik. Takzvané biocirkulární polymery se vyrábějí z monomerů získaných z použitých kuchyňských olejů nebo z pyrolýzního oleje z pneumatik. Biopryskyřice jsou změkčovadla získaná z rostlinné biomasy, jako jsou semena rostlin (slunečnice nebo řepka) nebo pryskyřice na bázi lesních dřevin. Rayon jako textilní výztuž pneumatiky se získává z celulózy. Spektrum těchto materiálů se bude i nadále rozšiřovat, protože na tomto úkolu pracují společně všichni přední výrobci pneumatik.
Foto: pirelli