Pneurevue.cz » Aktuality » Obchod » Nové číslo Pneu revue za dveřmi
Již za pár dnů vychází jarní druhé letošní číslo Pneu revue. Jako avizo na nové vydání přinášíme pár citátů z jeho obsahu. Pokud chcete vědět, kdo jsou autoři těchto výroků a co dalšího nám řekli, zajistěte si druhé letošní číslo, které je jako vždy nabíté zajímavými informacemi ze světa pneu-obchodu a pneu-servisu.
Téma: Zpětný odběr a legislativa
"Domnívám se, že hlavní problém nových zákonů je již ve způsobu, jak jsou postaveny. Při osobním jednání s Ing. Trylčem na MŽP jsme se mu snažili vysvětlit, že nový zákon je další součástí legislativy, která je z hlediska protektorování špatně pojatá. Správně by měly nově zaváděné zákony maximálně podpořit tuto nejzelenější ze zelených technologií. Měly by obsahovat úlevy, pobídky, příspěvky na každou zachráněnou, opravenou a naprotektorovanou kostru, měly by ukládat subjektům provozujícím nákladní a osobní dopravu, aby užívaly protektory všude, kde je to možné a vhodné, tak jak se již dnes děje např. ve Francii. Měly by motivovat výrobce, aby pneumatiky jimi vyráběné byly dostatečně robustní a vhodné k dalšímu protektorování, a omezit dovoz nekvalitních pneumatik za dumpingové ceny, jejichž následná protektorovatelnost je velmi diskutabilní. Měly by zavést sníženou sazbu DPH na protektory, službám zadávaným nebo dotovaným městy anebo státem by měly ukládat přednostně používat protektory tam, kde je to vhodné a kde to vyhláška umožňuje. Tedy např. v osobní dopravě městské a meziměstské, v komunálních službách, svozu odpadů, údržbě silnic, údržbě městské zeleně apod. Měly by být vypsány dotační tituly na nákup špičkové protektorovací technologie, zejména pak diagnostiky koster, která je klíčová pro kvalitu a bezpečnost vyráběných protektorů, ale bohužel na ni nezbývají prostředky výrobcům, vyčerpaným lety boje s dumpingovými čínskými pneumatikami často pochybné kvality, které bůhvíproč nechaly příslušné orgány léta likvidovat evropské trhy."
Téma: franšízové vztahy
„Nové sídlo SQS jsme již stavěli jako člen partnerské sítě First Stop, což je vždy výhodné, protože to umožňuje už ve fázi projektu zapracovat požadavky na vizualizaci a další prvky, které poskytovatel franšízy vyžaduje. A první léta byla spolupráce vynikající. Pak se však něco pokazilo. V tomto případě problémy souvisely s přechodem správy – centrály tuzemského trhu značky Bridgestone do Polska a zredukováním české kanceláře. Úroveň podpory místního trhu šla zásadně dolů, nové vedení se zaměřilo na podporu velkých distributorů, což nám pokazilo ceny. Do té doby fungoval systém bonusů a kompenzací, najednou jsme nemohli konkurovat cenám, které nabízel Handlopex, Latex nebo jiné polské velkoobchody. Zhoršila se i pružnost, každodenní operativa, marketingová podpora, zavládla nekonzistence ve strategiích, které se často měnily.“
Téma: nové štítky
"Obecně jsem ve věci reálného fungování štítků poměrně skeptický. Snad mohou rozhodnout ve chvíli, kdy si zákazník vybírá mezi dvěma identickými pneumatikami, které stojí stejně a mají podobné vlastnosti. Pak ta písmena a vlnky snad mohou nějak rozhodnout. Ale jinak? U pneumatik se hodnotí více než 50 různých vlastností a tady se vše redukuje na tři. Jak je možné, že dvě pneumatiky mají stejné štítkové hodnocení, ale pak v testu ADAC skončí daleko do sebe? Jedna vyhraje, druhá skončí v poli poražených… Je také hodně nezodpovězených otázek stran objektivity a důvěryhodnosti procesu validace. Stačí připomenout, že první „áčková“ pneumatika byla z Číny. Nesmíme také zapomínat, že jsou s tím spojené velké náklady a zaplatit to musí samozřejmě zákazník a uživatel pneumatik. Takže to zdražuje zboží a nemyslím si, že za to dostane odpovídající přidanou hodnotu."
Téma: prodej nákladních pneu
Slyším tlukot křídel černých ptáků.
Náš český trh je specifický tím, že na straně jedné se extrémně zveličuje význam internetových prodejců (sami to tak chceme) a digitalizace, na straně druhé trh lpí na obchodních postupech a metodách minulého století.
Neumí kooperovat a sdílet.
Každý sám za sebe.
Každý proti všem.
V mnohém odmítá realitu pochopení nákladů a ceny.
A to včetně nákladů budoucích.
Vyjídá sám sebe.
A letos prudce narazil.
K čemu je e-shop na každé dílně, když zdroje zboží jsou ze dne na den ořezány a omezeny? A navíc proudí z jednoho pramene. Pokud vyschne, tak utrum.
A k čemu bylo to všechno údernické nesmyslné stlačování cen nákupu od velkoobchodníka tam, kde cenu určovala nejnižší nabídka toho největšího cenového idiota?
Návrat do reality trhu prodávajícího bude o to drsnější, protože k němu dochází z měsíce na měsíc.
Žádná menopauza, žádný čas na rozmyšlenou.
Žádný čas na hledání náhradního dodavatele.
Ti jednoduše už neexistují.
A maržový polštář v cenách?
Je vyžrán slevami a slevami ze slevy. A dopravou zdarma. A…
Téma: rozhovor čísla
"Pro nás jsou největšími konkurenty samotní výrobci, kteří jdou přímo do B2C segmentu a cenou podkopávají důvěru pneuservisů a potažmo i nás. Kvůli problémům s logistikou se dnes více přiklánějí k direct shipmentu, tj. spolupráci s hráči, jako jsme my. Ovšem pak zase přijde doba, kdy nás vyřazují z té role mezičlánku, protože mají dojem, že by mohli víc vydělat. A tak je to stále dokola."
"Mají to od nás na talíři třikrát denně. Mnohokrát se už přesvědčili, že velká distribuční centra to prostě neumějí, protože pneumatiky jsou na skladování velmi specifická záležitost. Kvalita těchto center je naprosto tragická, občas se po intervenci něco málo zlepší, ale dlouhodobě je to spíš k horšímu. Co se týče ostatní konkurence, srovnáváme se s firmami, které dělají ve srovnatelném měřítku a pouze velkoobchod."
Téma: zkušenosti z Německa
„Pokud se zákazník rozhodne pro celoroční pneumatiky a nemusí tak pravidelně střídat letní a zimní gumy, chybí mu navíc i pravidelná prohlídka pneumatik vyškoleným odborníkem a vše, co k tomu patří. To zahrnuje brzdové kotouče, brzdové destičky nebo nápravové manžety, jejichž případné opotřebení lze včas poznat jen při výměně pneumatik. A to platí i pro cílovou skupinu často nevyježděných svátečních řidičů. Právě pro ně je bezpečnost na silnici velmi důležitá, znamená to tedy dobré pneumatiky s velkou trakcí a krátkou brzdnou dráhou. Proto mechanici společnosti Stiebling i personál prodeje absolvovali v minulých týdnech intenzivní školení."
„Seznámili se s argumenty, které využijí při prodejním rozhovoru. Protože jen skuteční experti jsou schopni vysvětlit, kdy a proč je brzdná dráha delší, jak rychle se pneumatika může opotřebovat, proč je namáhání pneumatik při extrémních klimatických rozdílech větší, a navíc to vše umějí vysvětlit na základě poměru cena/výkon,“ tvrdí Alexander Stiebling, podle kterého nemůže celoroční pneumatika nikdy dosáhnout vlastností dobré speciální pneumatiky: „Je to zkrátka pořád jen kompromis! Jestliže se ovšem zákazník i poté, co se intenzivně seznámil se všemi pro a proti, rozhodne pro univerzální pneumatiky, je to pro nás v pořádku.“