Pneurevue.cz » Aktuality » Obchod » Nejprve bedminton, až později pneuservis
Tomáš Kubáň nejprve v objektu Tesca na Skalce rozjel Badminton Arenu. Později se ale nepohodl s investory. Nakonec zůstal místu věrný a v přízemí provozuje podnik s názvem Mistr pneu, ten odnedávna patří k síti Premio.
Mistr pneu Skalka se pro zákazníky otevřel v dubnu 2020. „Ten nápad byl takový, že kdykoli jsem se objednával do pneuservisu, vždycky tam byly fronty, tak jsem si řekl, že to je asi dobrý byznys. A jednou jsem šel přezouvat do OC Atrium Flora, kde je pneuservis v podzemních garážích. Obchodní centrum na Skalce dobře znám, protože jsem tady vybudoval badmintonové hřiště s šestnácti kurty. Řekl jsem si, že od tohoto sportu, který dělám 25 let, bych se měl posunout ještě někam jinam,“ vysvětluje zakladatel firmy Tomáš Kubáň.
Kluk šikovnej
Badminton sice na Skalce, kde tento sport zakotvil v roce 2016, ještě občas trénuje, ale kurty neprovozuje. „Sportoviště mi bylo odebráno, protože peníze vládnou světem, investoři měli jiný názor,“ vysvětluje podnikatel, proč nakonec zcela změnil svůj obor činnosti.
„Já jsem kluk šikovnej, já umím dělat všechno,“ zdůvodňuje Kubáň, proč pro něj nebylo zorientování se ve světě pneu složité.
„Ze začátku jsem tady také měl velmi šikovného mechanika, který je v oboru třicet let a od něho jsem se učil. Dnes už si věřím natolik, že dokážu přezout cokoli,“ chlubí se novopečený gumař s tím, že ho provozování pneuservisu baví. „Navíc je to služba a já jsem odjakživa ve službách působil. Služby je nutné dělat kvalitně a dobře. Mě navíc baví mluvit s lidmi a dělat jim pomyšlení. Paní si jde nakoupit, když se vrátí, má auto vyčištěné a přezuté a v něm uložené pneumatiky. Je spokojená, i když u nás nechá nemalé peníze, a to je pro mě důležité,“ vysvětluje gumař s tím, že jinde třeba lidé čekají na přezutí venku, kde na ně může i pršet. To na Skalce nepřipadá v úvahu.
V provozovně ale neberou platební karty, zákazníci si mohou dojít vybrat hotovost do nedalekého bankomatu nebo zaplatit pomocí QR kódu přes bankovní aplikaci. Podnikateli se totiž nelíbí vysoké poplatky bankám v případě platby kartou.
V provozovně najdeme jednu vyvažovačku od společnosti AD Technik, veškeré další vybavení je od Rema Tip Top.
Ach ten prostor
Na své adrese by se podle Kubáně uživila i dvojnásobná provozovna, což na stávající adrese není možné, sklady jsou plné, a tak Premio Mistr pneu například využívá dvě externí skladovací plochy. „Ještě nejsou plné, takže máme nějaké volné kapacity a můžeme je i navýšit,“ vysvětluje podnikatel.
V době, kdy si Pneu revue domlouvala prohlídku, pneuservis ještě neměl na webu označení, že je součástí Premia, když se redaktor ale blížil k provozovně, v zadní části garáží, na vývěsním štítě už šestice písmen hlásající příslušnost k franšízové sítí vidět byla. Šlo totiž o relativně novou záležitost.
Podle Kubáně přišla nabídka, která se nedá odmítnout. „Například se mi otevřela cesta ke klientům leasingových společností. Jen u jedné takové firmy mají asi 40 tisíc aut, a už k nám mohou přijíždět,“ raduje se podnikatel a má zřejmě na mysli globální autopark nadnárodní společnosti.
„Když si vás namlouvá Premio, tak je vše zalité sluncem. Museli jsme ale vstoupit do jejich digitálního systému. To už tak krásné nebylo, oproti tomu, co jsme používali dříve, je to složitější a kostrbatější. Narazili jsme na různá úskalí, se kterými jsme si museli poradit. Chvíli trvá, než se tím prokoušete,“ upozorňuje gumař.
Systém ale například pomáhá při objednávání pneumatik. „Jejich dodávky jsou do druhého dne, jde jen o to si všechno osahat, aby to mohlo začít fungovat a už teď pociťujeme různé výhody. Například jsme se už účastnili soutěže o nejlepšího prodejce pneumatik, kterou jsme vyhráli a získali jsme díky tomu také odměnu. To nás jedině přesvědčilo v tom, že jsme udělali krok správným směrem.“
Přesto pneuservis bere gumy od různých dodavatelů. „Máme nasmlouvaného Cháru i TirexTyre. Ale teď bereme z pochopitelných důvodů hlavně od Goodyearu. Tím, že nám oni dodávají klienty, my zase od nich bereme pneumatiky. Nějaká vzájemná spolupráce prostě musí být,“ uvádí Kubáň.
Aby Mistr pneu větší nápor klientů zvládl, chystá kromě dvou vnitřních přezouvacích stání otevřít ještě jedno venkovní.
K lepšímu zvládnutí náporu klientů během sezóny pomáhá též on-line rezervační systém. Možná i díky tomu má provozovna na internetu dobré hodnocení. „O tom moje práce je. Aby klient odcházel s úsměvem a řekl, že naše služby jsou super,“ vysvětluje podnikatel. Dobrému hodnocení podle něj možná pomáhá rovněž zmiňované čištění interiéru. „Obnáší to luxování i třeba čištění palubní desky,“ upřesňuje podnikatel. „Na začátku ti lidé přišli, a měli vykulené oči, co se to s jejich autem stalo a jak to, že je vyčištěné,“ vzpomíná gumař. Tato služba je zdarma a v ceně přezutí. V průběhu let si už klientela zvykla. Zároveň s vozem po nákupu obdrží kartičku, na níž je uvedeno, co všechno u Mistra pneu udělali.